ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Α.Σ.Κ.Ε.

Δυστυχώς η υποχωρητικότητά μας απέναντι στους Τούρκους συνεχίζεται. Χαμόγελα απέναντι σε προκλήσεις, κινήσεις «καλής θέλησης απέναντι σε αδιαλλαξία. Μέχρι πού; Ως πότε; Με ποιες επιπτώσεις; Όταν οι Τούρκοι έρχονται στην Ελλάδα θέτουν νέα «ζητήματα», προκαλούν, απαιτούν. Εμείς;
Η επίσκεψη Μπαμπατζάν στις 9 του Δεκέμβρη είναι χαρακτηριστική της τούρκικης εξωτερικής πολιτικής. Αντί να ρίξει τους τόνους, αν ήθελε να συμβάλει στην εκτόνωση των προβλημάτων και στη δημιουργία ήπιου κλίματος, αντί να κάνει συγκεκριμένα βήματα, όπως π.χ. η άρση του casus belli, η επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης, κατήγγειλε παραβιάσεις του «τουρκικού εναέριου χώρου» και των «τουρκικών χωρικών υδάτων» από ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη και ακταιωρούς. Απαίτησε να παραδώσει η Ελλάδα στοιχεία και πληροφορίες για κουρδικές οργανώσεις και σωματεία που λειτουργούν στη χώρα μας και υποστηρίζουν το ΡΚΚ, στο όνομα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας! Δεν έμεινε όμως εκεί. Στην προκλητική, δήθεν ιδιωτική επίσκεψή του στη Θράκη, κάλεσε όλους τους μουσουλμάνους να υπερασπιστούν την «τουρκική» τους ταυτότητα και να προσφεύγουν στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όταν (δήθεν) παραβιάζονται οι ελευθερίες τους. Έτσι δείχνουν την ευαισθησία τους αυτοί που με εκκαθαρίσεις και γενοκτονίες δολοφόνησαν εκατομμύρια Αρμένιους, Έλληνες και Κούρδους! Αυτοί που ανάγκασαν σε ξεριζωμό, με ωμή βία, σχεδόν όλους τους Έλληνες της Πόλης, της Ίμβρου και της Τενέδου, της Μικράς Ασίας, της Ανατολικής Θράκης και του Πόντου. Αυτοί που κατέχουν τη μισή Κύπρο με τη βοήθεια και τις ευλογίες των φίλων τους Αμερικανών και Ισραηλινών. Εκεί λοιπόν στη Θράκη ο Μπαμπατζάν, συνάντησε τον ψευτομουφτή, επισκέφτηκε το Προξενείο, τα είπε με πολιτευτές της μειονότητας και συλλόγους που ξεκάθαρα διακηρύσσουν ότι είναι Τούρκοι, εμφανίστηκε ως ο προστάτης και καθοδηγητής όλων των μουσουλμάνων της περιοχής και δήλωσε ότι η μητέρα πατρίδα φροντίζει για όλους.
Η ελληνική κυβέρνηση, όχι μόνο δε του τράβηξε το αυτί, αλλά η Υπουργός μας των Εξωτερικών χαρακτήρισε την επίσκεψη «επιτυχή»! Όμως αν και έγινε προσπάθεια να αποκρύψουν λεπτομέρειες της επίσκεψης, η
εξέλιξη έθεσε σε αμφισβήτηση τη
σκοπιμότητα του ταξιδιού στην ’γκυρα.
Εξ άλλου στα μέσα του Δεκέμβρη, αμέσως μετά την αεροπορική επιδρομή τουρκικών μαχητικών στο Βόρειο Ιράκ, σε ιστοσελίδα του Τουρκικού Γενικού Επιτελείου υπογραμμίζεται ότι η Ελλάδα κατά παράβαση των συνθηκών της Λοζάνης (1923) και των Παρισίων (1947), στρατιωτικοποιεί τα Δωδεκάνησα, ισχυριζόμενη, άκουσον – άκουσον, ότι η αθώα Τουρκία έχει βλέψεις στη Ρόδο, αναγκάζοντας έτσι τους Τούρκους κατοίκους των Δωδεκανήσων με απειλές και πιέσεις να πουλήσουν τις περιουσίες τους και να φύγουν. Αυτά κάνει ο μεγαλοϊδεατισμός των Ελλήνων! Να λοιπόν και μειονοτικό στα Δωδεκάνησα. Να και άλλοι καταπιεσμένοι Τούρκοι. Να μια Ελλάδα που αψηφά τις διεθνείς συνθήκες. Έλεος ….
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι Τούρκοι έσπευσαν να στηρίξουν και πάλι τα Σκόπια. Στις 18 Δεκεμβρίου ο πρωθυπουργός τους Γκρούεφσκι, (ένα μόλις μήνα πριν τον Καραμανλή), επισκέφτηκε επίσημα την ’γκυρα. Ο Ερντογάν, ο κουμπάρος, πήρε ανοιχτά θέσεις υπέρ της σκοπιανής αδιαλλαξίας, σ’ ένα θέμα αδιάφορο για την Τουρκία, που όμως χρησιμοποίησε για να δείξει την εχθρότητά του απέναντι στην Ελλάδα.
Τι ήθελε λοιπόν ο Καραμανλής στην ’γκυρα; Δε λύθηκε ούτε το ασήμαντο πρόβλημα της κατασκευής της Ελληνικής Πρεσβείας της ’γκυρας στο οικόπεδο που ο ίδιος ο Ατατούρκ είχε χαρίσει γι’ αυτό το σκοπό στην Ελλάδα, μια που οι Τούρκοι ζητούν ανταλλάγματα και γι’ αυτό! Τι συζήτησε και δεν έφτασε ποτέ στ’ αυτιά μας; Αντιθέτως, αναγνώρισε στην πράξη τις γκρίζες ζώνες του Αιγαίου, αφού κατά τη διάρκεια της επίσκεψης απαγορεύτηκε στους Έλληνες ψαράδες να ψαρεύουν στην περιοχή των Ιμίων… Μήπως στο όνομα της «εξομάλυνσης των διαφορών» μας μονιμοποίησε και νομιμοποίησε την παράδοση του εναέριου χώρου μεταξύ 6 και 12 ναυτικών μιλίων, ως συνέχεια της εντολής στην πολεμική μας αεροπορία να μην αναχαιτίζει τα τουρκικά μαχητικά ανατολικά του 25ου μεσημβρινού, δηλαδή της μέσης του Αιγαίου;
Σίγουρα δε λύθηκε με την επίσκεψη κανένα πρόβλημα και το ήξεραν από την αρχή. Μόνο οι Τούρκοι είχαν όφελος, δείχνοντας ότι συζητούν με τους Έλληνες για βελτίωση σχέσεων. Έδωσαν την ευκαιρία στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ να πανηγυρίζει ότι «οι δυο καλές μας φίλες και σύμμαχες
λύνουν τις διαφορές τους»! Τίποτε άλλο.
Οι διαβεβαιώσεις ότι έχουν γνώση οι φύλακες δεν καθησυχάζουν τον ελληνικό λαό. Γκρίζες ζώνες και γκρίζα πολιτική για τον ελληνικό λαό δεν υπάρχουν. Ας το έχουν υπ’ όψιν τους οι Γιώργος Παπανδρέου, Ντόρα Μπακογιάννη και λοιποί.
Κρίνουμε χρήσιμο να κάνουμε κάποια σχόλια για μικρά κόμματα, σκοπίμως μετά τις εκλογές, για να μη θεωρηθούν ψηφοθηρικά.

Οι Οικολόγοι - Πράσινοι

Ο συνδυασμός τους ζήτησε την ψήφο των πολιτών, ώστε να εκλεγεί ευρωβουλευτής, που με καμάρι διαλαλούσαν ότι θα ανήκε στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι Πράσινοι, όπως ο Γερμανός υπ. Εξ. Γ. Φίσερ, χρηματοδότης πολλών από τους υπολοίπους, υποστήριξαν τους βομβαρδισμούς της Γιουγκοσλαβίας και το επαίσχυντο σχέδιο Ανάν είναι λεπτομέρεια, με την οποία δεν ασχολήθηκαν οι Πράσινοί μας. Επίσης, δε μας είπαν αν τα τεράστια οικολογικά προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος, όπου τα πάντα ρυθμίζονται με κριτήριο το ιδιωτικό κέρδος. Μήπως επειδή ΜΚΟ (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις), πολλές από τις οποίες είναι οικολογικές, χρηματοδοτούνται από μερίδες του μεγάλου κεφαλαίου, για να τις χρησιμοποιούν ως όπλο στους εσωτερικούς τους ανταγωνισμούς και ως μέσο εκτόνωσης της κοινωνικής δυσαρέσκειας;

Η Δ.Π.Ε.

Πατριώτης δηλώνει ο Μ. Χαραλαμπίδης, αλλά είναι ο πιο ένθερμος υποστηρικτής της Ε.Ε., αφού για όλα «ευθύνονται οι ελληνικές κυβερνήσεις, που δεν αξιοποιούν σωστά τα κονδύλια της Ε.Ε.». Ακόμη και ο ΣΥΝ κάνει κάποια κριτική στην Ε.Ε.. Η Δ.Π.Ε. ούτε καν σχολιάζει το γεγονός ότι η Ε.Ε. είναι πάντα με την άλλη πλευρά σ' όλα τα εθνικά μας προβλήματα. Ούτε μας είπε από πότε οι ελληνικές κυβερνήσεις αποφασίζουν μόνες τους με ποιο τρόπο θα διαθέσουν το μέρος των χρημάτων μας που μας επιστρέφουν οι Βρυξέλες. Το κυριότερο είναι ότι η Δ.Π.Ε. έχει αναγάγει σε αιχμή του προγράμματος της την περιφερειακότητα, μιλώντας για 9 κυβερνήσεις στην Ελλάδα (!), τη στιγμή που η αμερικάνικη παγκοσμιοποίηση, με ουρά της την Ε.Ε., προσπαθεί να διαμελίσει το ένα μετά το άλλο τα κράτη που δε συμπαθεί (ΕΣΣΔ, Γιουγκοσλαβία, αραβικές χώρες κλπ.).

Η Αντικαπιταλιστική Συμμαχία

Είναι γνωστό ότι το 1996 οι «αντικαπιταλιστές» έδωσαν γραμμή να ψηφιστεί το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη και το 2000 ο ΣΥΝ του Κωνσταντόπουλου. Συμβαδίζουν, επίσης, με το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΝ, για να βελτιώσουν (!) την Ε.Ε..
Λιγότερο γνωστό είναι ότι ηγετικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ ανταπέδωσαν την προσφορά του 1996 σ' αυτές τις ευρωεκλογές ψήφισαν τους «αντικαπιταλιστές». Επίσης οτι η Συμμαχία αυτή των 56(!) οργανώσεων, που ελέγχεται από κάποιες τροτσκιστικές ομάδες, προσεκλήθη και χαιρέτισε με θερμά λόγια το συνέδριο του «Ουράνιου Τόξου», του κόμματος που επιδιώκει την απόσπαση της Μακεδονίας από την Ελλάδα (κι αν δεν την καταφέρει ολόκληρη, αρκούν η Φλώρινα, η Καστοριά και η Πέλλα). Το φύλλο της 2/6/2004 της «Εργατικής Αλληλεγγύης», της εφημερίδας τους, που διαθέτει και επαγγελματίες δημοσιογράφους(!), γράφει ότι το «Ουράνιο Τόξο» είναι «το κόμμα που εκπροσωπεί τη μειονότητα των εθνικά Μακεδόνων που ζουν στην Ελλάδα».

Η ΟΑΚΚΕ

Προσπαθούμε να βρούμε έστω μία θέση του Μητσοτάκη είτε στα εθνικά είτε στα κοινωνικά ζητήματα που να μη συμφωνεί και να μην υπερθεματίζει η ΟΑΚΚΕ και δε βρίσκουμε! Τώρα, πώς είναι δυνατό τα ΜΜΕ μας, πχ. το ΠΟΝΤΙΚΙ, να κατατάσσει την ΟΑΚΚΕ στην εξωκοινοβουλυτική αριστερά, αυτοί... ξέρουν!

Οι 24 Γυναίκες

Αυτό πάλι, ψηφοδέλτιο γυναικών! Ισχυρίστηκαν ότι, αν κυβερνούσαν γυναίκες, ο κόσμος θα ήταν καλύτερος. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε ένα τέτοιο κόσμο, με πλανητάρχη την κ. Κοντολίζα Ράις και πρωθυπουργό της Ελλάδας, την κ. ’ννα Διαμαντοπούλου και μας έπιασε ανατριχίλα!
Κύριοι (και κυρίες), τέως συνεταίροι του ΣΥΡΙΖΑ, θα ήταν πολύ τιμιότερο να παρουσιάσετε τις θέσεις σας και μ' αυτές να ζητήσετε την ψήφο των πολιτών, παρά να ψαρεύετε στα θολά νερά.

ΜΛ-ΚΚΕ και ΜΕΡΑ

Αντιθέτως, το ΜΛ-ΚΚΕ και το ΜΕΡΑ προέβαλαν καθαρά τις θέσεις τους, ο κάθε πολίτης μπορούσε να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει μαζί τους και να
ξέρει γιατί του ζητούν την ψήφο του. Το ΜΛ-ΚΚΕ, μάλιστα, είχε και μια σημαντική εκλογική επιτυχία. Συγχαρητήρια!

Το ΚΚΕ μ-λ και η αποχή

Το ΚΚΕ μ-λ ποτέ δε συμμετέχει σε ευρωεκλογές, καλώντας το λαό σε αποχή, με το αιτιολογικό on είναι υπέρ της αποχώρησης από την Ε.Ε.. Δεν παρέμεινε ανενεργό, αλλά με συγκεντρώσεις, αρθρογραφία κλπ. προσπάθησε να εξηγήσει τη στάση του. Είναι μια στάση σεβαστή, παρόη εμείς δεν τη συμμεριζόμαστε, αφού θεωρούμε on αυτύ που προέχει τώρα είναι η ενημέρωση για τις επιπτώσεις της συμμετοχής μας στην Ε.Ε. και η συμμετοχή στις ευρωεκλογές, ακόμη και στο ευρωκοινοβούλιο, αν ήταν δυνατό, συμβάλλει σηιιανηκά στην αποκάλυψη του ρόλου της E.E..
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να μην ξεχνούν τη συνδρομή τους προς την ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.
Επίσης παρακαλούμε τους φίλους του ΑΣΚΕ να μην ξεχνούν την τακτική μηνιαία συνδρομή τους προς το κόμμα.
Οι πολιτικές εξελίξεις στην Κύπρο μας προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία. Οι Αγγλοαμερικανοί, μετά την αποτυχία τους να επιβάλουν το σχέδιο Ανάν, όχι μόνο δεν εγκατέλειψαν τα σχέδιά τους να νομιμοποιήσουν την κατοχή και να θέσουν (και μέσω Τουρκίας) υπό τον έλεγχό τους όλο το νησί, με τελικό στόχο τον πλήρη αφελληνισμό του, αλλά επείγονται να τα υλοποιήσουν ταχέως. Δεν μπορούσαν να περιμένουν να ωριμάσει η υποψηφιότητα του «προθύμου» κ. Χριστόφια το 2013, με βέβαιη τότε την εκλογή του από την τριμερή.
Αφού επένδυσαν στον έμπιστό τους Γ. Κασουλίδη (σεμινάρια Ύδρας κλπ.), που τον εφοδίασαν με το κατάλληλο μετριοπαθές προφίλ, διεπίστωσαν ότι αυτός δεν έχει καμιά τύχη με αντίπαλο τον Τάσσο στο 2ο γύρο. Έτσι, έθεσαν σε εφαρμογή το επόμενο σχέδιο (το οποίο επίσης, ελπίζουμε, θα αποτύχει): διάσπαση της τριμερούς, υποψηφιότητα Χριστόφια, μετακόμιση των αναγκαίων ψήφων (ακόμη και ξεφωνημένων ανανικών) από τον Κασουλίδη στο Χριστόφια, ώστε να προκριθεί ο Χριστόφιας στο 2ο γύρο, επιστράτευση όλων των καλοπληρωμένων ανανικών μηχανισμών και από την Ελλάδα Μητσοτάκηδων, Γιωργάκηδων, ΣΥΝασπισμένων κ.ά., σε συνεργασία με τον ισχυρότατο κομματικό μηχανισμό του ΑΚΕΛ, εκλογή Χριστόφια, επιβολή ενός συνοπτικού υποκατάστατου του σχεδίου Ανάν χωρίς δημοψήφισμα κλπ.
Το έργο τους διευκολύνεται από το γεγονός ότι ο Τάσσος δεν προέβη στην αναγκαία αξιοποίηση του συντριπτικού 76%. Επίσης χρεώνεται όλες τις αντιλαϊκές επιλογές που υπαγορεύονται από την Ε.Ε., αφού το προστατευτικό πλέγμα που ορθώνουν ΜΜΕ, πολιτικοί, πανεπιστημιακοί κλπ. δεν επιτρέπει στον κυπριακό λαό (όπως και στον ελλαδικό και στους άλλους λαούς) να κατανοήσει ότι υπαίτιες για τα συνεχώς επιδεινούμενα κοινωνικά προβλήματα είναι οι Βρυξέλες. Προσφάτως ο Τάσσος έσπευσε να επικυρώσει στην Κυπριακή Βουλή την κατάπτυστη «Ευρωσυνθήκη». Αναμένει (ματαίως) ότι, αν δεν προβάλλει αντιρρήσεις στα άλλα θέματα, θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη συμπαράσταση στο εθνικό θέμα.
Το ΑΣΚΕ θεωρεί ότι τυχόν εκλογή Χριστόφια (που, αφού τον χρησιμοποιήσουν και τον εξευτελίσουν, θα τον πετάξουν) θα είναι επώδυνη για την Κύπρο και θα επιταχύνει ανάλογες παραχωρήσεις στο Αιγαίο και τη Θράκη.
Από την άλλη πλευρά, ο ελληνισμός (όχι μόνο της Κύπρου) χρωστά πολλά στον Τάσσο, λόγω της προσφοράς του στην ΕΟΚΑ και στις κυβερνήσεις του Μακάριου και, κυρίως, επειδή ήταν ο μόνος Έλληνας πολιτικός ηγέτης τις τελευταίες δεκαετίες που απέδειξε ότι μπορούμε να αρθρώσουμε ένα ΟΧΙ σ’ αυτούς που βυσσοδομούν κατά του ελληνισμού.
Η επανεκλογή του Τάσσου κρατά ζωντανή την ελπίδα, γι’ αυτό και το ΑΣΚΕ θεώρησε υποχρέωσή του να του απευθύνει το εξής ευχετήριο μήνυμα: «κ. Πρόεδρε, σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στον αγώνα σας και επανεκλογή σας στο αξίωμά σας, για το καλό της εθνικής υπόθεσης της Κύπρου και γενικότερα του ελληνισμού».
Ελπίζουμε ότι ο κυπριακός ελληνισμός θα πράξει άλλη μια φορά το καθήκον του.

[Δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες “ΠΑΡΟΝ” (23/12/2007) και “Χριστιανική”]
Δημοσιέυουμε τα αποτελέσματα του ΑΣΚΕ σ' όλες τις εκλογικές περιφέρειες στις εθνικές εκλογές του 2000 και του 2004
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΒ2000Β2004
Α ΑΘΗΝΑΣ 94 129
Β ΑΘΗΝΑΣ 245 446
ΑΤΤΙΚΗΣ 97 241
Α ΠΕΙΡΑΙΑ 41 60
Β ΠΕΙΡΑΙΑ 66 137
ΑΙΤ/ΝΙΑΣ 32 78
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 19 36
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 22 37
ΑΡΤΑΣ 17 44
ΑΧΑΙΑΣ 33 72
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 38 58
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 13 20
ΔΡΑΜΑΣ 21 33
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 42 41
ΕΒΡΟΥ 52 71
ΕΥΒΟΙΑΣ 45 69
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 6 9
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 8 15
ΗΛΕΙΑΣ 29 41
ΗΜΑΘΙΑΣ 34 37
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 17 30
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 23 19
Α ΘΕΣΣ/ΝΙΚΗΣ 56 112
Β ΘΕΣΣ/ΝΙΚΗΣ 37 36
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 38 58
ΚΑΒΑΛΑΣ 25 37
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 44 56
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 11 18
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 27 40
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ 13 26
ΚΙΛΚΙΣ 18 40
ΚΟΖΑΝΗΣ 29 28
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 29 59
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 26 46
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 19 24
ΛΑΡΙΣΑΣ 41 68
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 18 28
ΛΕΣΒΟΥ 28 47
ΛΕΥΚΑΔΑΣ 2 5
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 39 67
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 22 42
ΞΑΝΘΗΣ 80 84
ΠΕΛΛΑΣ 30 60
ΠΙΕΡΙΑΣ 32 32
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 15 21
ΡΕΘΥΜΝΗΣ 13 12
ΡΟΔΟΠΗΣ 76 72
ΣΑΜΟΥ 68 62
ΣΕΡΡΩΝ 26 60
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 26 26
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 28 46
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 18 18
ΦΩΚΙΔΑΣ 27 32
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 27 49
ΧΑΝΙΩΝ 29 34
ΧΙΟΥ 16 12
ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ 2027 3180
Η επιζήμια για τα εθνικά μας θέματα παρουσία της ακροδεξιάς βρήκε και “πνευματικό” στήριγμα στους μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμο και Καλαβρύτων Αμβρόσιο. Με τις αμετροεπείς δηλώσεις τους δίνουν μία ακόμη αφορμή στους πάσης φύσεως εκσυγχρονιστές να ταυτίσουν κάθε αγώνα και αγωνία για εθνική αξιοπρέπεια με το σκιάχτρο του εθνικισμού και της ρατσιστικής ακροδεξιάς.
Αν πράγματι αγωνιούσε τόσο πολύ αυτή η μερίδα του ανώτερου κλήρου για τη Μακεδονία, θα ήταν προτιμότερο να καυτηριάσει τους Έλληνες επιχειρηματίες που επενδύουν στο κράτος των Σκοπίων. Γιατί δεν το έκανε μέχρι τώρα;

Αμερικανική αλαζονεία


Πάντα υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ των δύο πυλώνων της Δύσης, κυρίως στις διακρατικές σχέσεις, άλλοτε διογκούμενος (Ντε Γκολ) και άλλοτε συρρικνούμενος, λόγω της σοβιετικής πυρηνικής απειλής. Μετά το 1990 και την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ κλιμακώνεται η ανταγωνιστική αντίληψη του γαλλογερμανικού άξονα έναντι της αμερικανικής ηγεμονίας.
Δεν είναι ο οικονομικός ανταγωνισμός η μόνη αιτία της διελκυστίνδας. Είναι και η προσπάθεια της Ουάσινγκτον και των συμφερόντων που εκπροσωπεί για ανεξέλεγκτη κυριαρχία, κυρίως σε περιοχές όπως η πετρελαιοφόρος Μέση Ανατολή και σταδιακά σ'όλο τον πλανήτη. Οι ΗΠΑ, ως μοναδική υπερδύναμη, θεωρούν πως δεν τους πρέπουν οποιεσδήποτε δεσμεύσεις, οικονομικές, οικολογικές, Διεθνούς Δικαίου, στρατιωτικές κλπ. Με πρόσχημα την τρομοκρατία προσπαθούν να προκαλέσουν σύγχυση και αμφιβολίες στην κοινή γνώμη και να ηγηθούν ενός «Αντιτρομοκρατικού Μετώπου». Βέβαια, ο χοντροκομμένος τρόπος που προβάλλουν τις δικαιολογίες τους δεν πείθει κανένα, ούτε καν το λαό τους, και επιτρέπουν στα μεγάλα ευρωπαϊκά συμφέροντα να αντιδρούν, όχι φυσικά προς χάριν της ειρήνης.
Οι ΗΠΑ, όμως, είναι αποφασισμένες να αναλάβουν έστω και μονομερώς στρατιωτική δράση, για να καλύψουν τα τεράστια οικονομικά τους προβλήματα και το εξωτερικό τους χρέος, που έχει εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη. Η διχασμένη Ευρώπη δεν μπορεί να διαμορφώσει στρατηγική αυτόνομης παρέμβασης στη διεθνή σκηνή, όπως παλιότερα και σε Κόσσοβο-Fyrom, που ήταν στο κάτω-κάτω γειτονιά της.


Η διχασμένη Ευρώπη


Παρά το γεγονός ότι το 82 % των πολιτών της ΕΕ είναι κατά του πολέμου στο Ιράκ, συγκροτήθηκε μέτωπο με αρχηγό τη Βρετανία και συμμέτοχους Ιταλία, Ισπανία, Δανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Ουγγαρία, Τσεχία κατά Γαλλίας και Γερμανίας, που εδώ και 20 χρόνια έχουν συμφωνίες με τον Σαντάμ για το πετρέλαιο.Οι ΗΠΑ επεδίωξαν την αναγνώριση της κυριαρχίας τους και τη συνενοχή των 8 στα εγκλήματα που σχεδιάζουν. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου Έλμαρ Μπροκ χαρακτήρισε την επιστολή των οκτώ στον Μπους ως "παρέλαση υποτελών". Η Μοντ τους αποκάλεσε "Συμμορία των οκτώ". Το Σπίγκελ έγραψε για "Οκτώ σωματοφύλακες του Μπους".
Σαρανταοκτώ ώρες μετά τη συνεδρίαση στις Βρυξέλες των 15 Υπουργών Εξωτερικών, όπου υποκριτικά συμφωνούσαν σε κοινή θέση της Ευρώπης, οι Πρωθυπουργοί των οκτώ κρατών προέβησαν στην "προμελετημένη ψυχρολουσία", όπως έγραψαν οι Τάιμς. Δεν ενημέρωσαν κανέναν από τους ηγέτες που εκτίμησαν ότι δε θα υπογράψει. Μόνο ο Ολλανδός Πρωθυπουργός αρνήθηκε. Έτσι επιχειρείται η δημιουργία νέου Ευρωπαϊκού ηγεμονικού κέντρου κόντρα στο γαλλογερμανικό άξονα, που με άνεση και αυταρέσκεια συζητούσε για διπλή προεδρία υπό τον έλεγχο του. Αυτόν τον άξονα στηρίζουν οι κύκλοι των ΗΠΑ που απειλούνται από την πολιτική Μπους, όπως Τάιμς Ν.Υ., Wall Street κλπ. Αντιθέτως, ο πολεμοχαρής Ράμσφελντ χαρακτήρισε τη Γαλλία και τη Γερμανία «παλιά Ευρώπη, που δεν εκπροσωπεί το σύνολο της». Οι οκτώ χρησιμοποιούν τις εκφράσεις "εμείς οι Ευρωπαίοι", "εμείς στην Ευρώπη". Χώρες, που περίμενε κανείς να βρίσκονται υπό την γερμανική επιρροή, όπως η Πολωνία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, δίνουν γην και ύδωρ στους Αμερικανούς πριν καν γίνουν μέλη της ΕΕ. Η Λετονία και η Λιθουανία, με "Αμερικανούς" προέδρους, δήλωσαν πως θα συνυπέγραψαν την επιστολή, αν τους είχε ζητηθεί. Με στρατηγικές ανατροπές η Αμερική παρεμβαίνει όχι μόνο στην ΕΕ, αλλά σ' ολόκληρη την Ευρώπη. Με τα 10 νέα μέλη της η ΕΕ, πολύ πιο αδύναμη πολιτικά, ανύπαρκτη στρατιωτικά και με αμερικανικό διεμβολισμό, βαδίζει στο δρόμο της διάσπασης και της σύγκρουσης. Η τελευταία απόφαση των 15 κατάφερε ουσιαστικά να μην αναφέρει τίποτα για πόλεμο, αλλά να ενισχύσει την προσήλωση της ΕΕ στις ΗΠΑ.


Η θέση της Ελλάδας


Ο Ανδρέας και το ΠΑΣΟΚ με την πρωτοβουλία των έξι (Πάλμε-Γκάντι κλπ), τα συνθήματα "ΕΟΚ-ΝΑΤΟ ίδιο συνδικάτο", 'Έξω οι βάσεις από την Ελλάδα", "Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες", ενέπνευσε το λαό. Αυτά, όμως, ξεχάστηκαν γρήγορα και η διαχείρισή της εξουσίας διέβρωσε ακόμα και αυτούς που ξεκίνησαν με αγνές προθέσεις και στη συνέχεια συμβιβάστηκαν. Ο Σημίτης, αν και γερμανός, από την αρχή έδωσε το στίγμα του στους Αμερικανούς, με τις ευχαριστίες του για τη μεσολάβηση τους στη ντροπή των Ιμίων και συνέχισε με τη συνεργασία του Giorgos να στηρίζει τον αποκλεισμό του Ιράκ, την ελληνοτουρκική "προσέγγιση" και τελευταία να υποστηρίζει το απαράδεκτο σχέδιο Ανάν-Χάνεΐ για την Κύπρο. Τώρα ο Σημίτης γεωπολιτικά είναι με τους γαλλογερμανούς, αλλά δε θέλει να απογοητεύσει και την Ουάσινγκτον. Έτσι στέλνει δύο πολεμικά πλοία στον Περσικό, πιλότους και τεχνικούς κατασκοπευτικών αεροπλάνων και επιτρέπει τη χρήση των βάσεων του Ακτίου και της Σούδας, τη στιγμή που η Τουρκία διαπραγματεύεται σκληρά κάθε διευκόλυνση και απαιτεί ανταλλάγματα οικονομικά-στρατιωτικά και πολιτικά, όπως το Κουρδικό και το Κυπριακό. Ο Giorgos επέδωσε διάβημα στις ιρακινές αντιπροσωπείες σε Αθήνα, Βρυξέλλες και Ν.Υ. και προειδοποίησε ότι το χρονικό περιθώριο εξαντλείται και, αν δεν επωφεληθεί το Ιράκ της ευκαιρίας που προσφέρει το ψήφισμα 1441 για ειρηνικό αφοπλισμό, τότε θα φέρει την ευθύνη για όλες τις συνέπειες! Δηλαδή για ό,τι γίνει θα φταίξει ο Σαντάμ και όχι οι Αμερικανοί! Απέλασε Ιρακινό διπλωμάτη, με αστεία δικαιολογία, τις πρώτες μέρες του πολέμου. Ο Σημίτης, ως Πρόεδρος της ΕΕ, που κανείς δε λογαριάζει, προσπαθεί να εμφανίσει τη διαλυμένη ΕΕ ως ενωμένη, στηρίζοντας ουσιαστικά τις θέσεις των ΗΠΑ, με αποφάσεις που δικαιολογούν τον πόλεμο.
Τελικά η απερίσκεπτη ελπίδα πως η Ευρώπη θα αντιταχθεί στην πολιτική και ηθική οπισθοδρόμηση που οδηγεί τον κόσμο ο Μπους είναι καθαρή αυταπάτη, γιατί η ΕΕ δεν έχει καμιά ικανότητα να παίξει αυτό το ρόλο, γιατί απλά είναι μέρος του προβλήματος. Για να αντισταθμιστεί η συντριπτική στρατιωτική δύναμη των ΗΠΑ και να επικρατήσει το διεθνές δίκαιο, πρέπει να δοθούν δυνατότητες και ευκαιρίες στις υπανάπτυκτες χώρες, να λειτουργήσουν τα Ηνωμένα Έθνη ανεξάρτητα και δυναμικά και να απαιτήσουμε οι λαοί από τις κυβερνήσεις μας, να εφαρμόζονται παντού τα ανθρώπινα δικαιώματα, να δίνονται λύσεις στα οικολογικά ζητήματα απ' όλους σεβαστές και να περιοριστούν οι ανεξέλεγκτες δράσεις του μεγάλου διεθνούς κεφαλαίου που ως μόνο στόχο έχει το κέρδος.
Σε πολλές περιοχές και των 3 νομών της Θράκης υπάρχουν αναξιοποίητα γεωθερμικά πεδία, από τα σημαντικότερα της Ευρώπης, όπως τονίστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο στην Αλεξανδρούπολη στις 28/11/04.
Ας ευχηθούμε ότι θα αξιοποιηθούν υπό κρατικό έλεγχο, ότι θα συμβάλουν στην εξοικονόμηση συναλλάγματος και στον περιορισμό της ρύπανσης και δε θα αποτελέσουν έναν επιπλέον λόγο για αποσταθεροποίηση της ελληνικής Θράκης.

(προτεινόμενες θέσεις για τη Σύνοδο του ΑΣΚΕ)

1) Όλες οι κοινωνικές συσσωματώσεις, από την αρχή της οργανωμένης «πολιτειακής» μορφής τους, θέσπιζαν μέτρα που ευνοούσαν και κατά το δυνατόν εξασφάλιζαν την επιβίωση και τη διαιώνισή τους, με την αποφυγή και της αιμομιξίας. Οι εκάστοτε για το σκοπό αυτό θεσμοί παρέβλεπαν ή και κατεδίκαζαν ατομικές κλίσεις και προτιμήσεις, όχι πάντοτε όμως και αυτές των ιθυνόντων. Όσο οι θεσμοί αυτοί ήσαν «αυστηροί» και αποτελεσματικοί και δεν υπερίσχυαν αυτών ιδιοτελείς παρεκτροπές, ιδιαίτερα των φορέων τους, ή ξένες αρνητικές επεμβάσεις, εξασφάλιζαν τον αρχικό στόχο.
2) Στην ελληνική κοινωνία τη γέννηση, την ανάπτυξη και την ανατροφή των παιδιών αναλαμβάνει κατά κύριο λόγο η οικογένεια και, στο βαθμό που θα εξασφαλίζεται η όσο το δυνατό καλύτερη λειτουργία της, θα αποτελεί τον κύριο παράγοντα της επιβίωσής μας ή μη.
3) Η κοινωνία μας εμφανίζει σημάδια παρακμής, ένα καίριο σύμπτωμα της οποίας είναι η υπογεννητικότητα, που με τους σημερινούς ρυθμούς θα μειώσει δραματικά και επικίνδυνα το ποσοστό των Ελλήνων μέσα στην Ελλάδα στο όχι μακρινό μέλλον.
4) Όσοι θεωρούν τον ελληνισμό εμπόδιο για τα σχέδιά τους στην Αν. Μεσόγειο και στα Βαλκάνια ευνοούν και επιδιώκουν τον εκφυλισμό του θεσμού της οικογένειας, μέσω της επιρροής που διαθέτουν σε ΜΜΕ κ.λπ.
5) Το ελληνικό κράτος, όπως όλα τα κράτη όπου η οικογένεια παίζει αυτό το ρόλο, ορθώς δίνει οικονομικά κίνητρα (θα έπρεπε να είναι ισχυρότερα) για τη στήριξη της οικογένειας και ιδιαίτερα της πολύτεκνης. Όμως η γενική, οικονομική και κοινωνική, κατάσταση της χώρας μας με τα αρνητικά επακόλουθά της καθιστά τη στήριξη αυτή ανεπαρκή.
6) Ορθώς το ελληνικό κράτος θεσμοθέτησε τον πολιτικό γάμο, ισότιμο με το θρησκευτικό, για ζευγάρια που δεν επιθυμούν να τελέσουν θρησκευτικό γάμο, ώστε και αυτά τα ζευγάρια να ενισχυθούν.
7) Ορθώς η ελληνική πολιτεία, αναγνωρίζοντας την ανάγκη προσαρμογής σε νέες κοινωνικές πραγματικότητες, θεσπίζει σε μικρότερη και χαμηλότερη κλίμακα το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης για ζευγάρια που δεν επιθυμούν για διάφορους λόγους να τελέσουν γάμο, επιχειρώντας κατά κύριο λόγο να εξασφαλίσει την κοινωνική και οικονομική θέση των παιδιών.
8) Ορθό, επίσης, θα είναι η ελληνική πολιτεία να θεσπίσει, σε ακόμη μικρότερη και χαμηλότερη κλίμακα και αποκλειομένων φυσικά κινήτρων και ζητημάτων σχετιζόμενων με οικογενειακές σχέσεις, την αναγνώριση και προστασία για μακροχρόνιες σχέσεις ζευγαριών του ίδιου φύλου, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι η αυτονόητη ελευθερία και το δικαίωμα σε ιδιαίτερες κλίσεις και προτιμήσεις δε θα συνεπάγεται διακρίσεις σε βάρος τους, κοινωνικές ή οικονομικές.
9) Εννοείται ότι η προσέγγιση του στόχου της στήριξης του θεσμού της οικογένειας σε όλες τις μορφές της, της μονογονεϊκής συμπεριλαμβανομένης, και της αντιμετώπισης του δημογραφικού προβλήματος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτείται η εκπλήρωση κοινωνικοοικονομικών προϋποθέσεων για την ανακοπή της προϊούσας παρακμής της κοινωνίας μας, απόρροιας και του παραλογισμού του διεθνούς σύγχρονου συστήματος και ο συνυπολογισμός της νέας κοινωνικής πραγματικότητας των κοινωνικών μεταναστών και της αφομοίωσής τους. Τα άτομα και οι θεσμοί που, ονομαστικά τουλάχιστον, συμβάλλουν στο σκοπό αυτό, οφείλουν να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, μακριά από κάθε είδους υποκρισίες, ώστε να αποκλείονται αντιλήψεις εκτός τόπου και χρόνου, όπως ότι «κάθε σχέση έξω από το θρησκευτικό γάμο συνιστά πορνεία»(!), που μόνο αντίθετα αποτελέσματα φέρνουν.
Στη χώρα μας παρατηρείται το φαινόμενο οι κυβερνήσεις να ανακοινώνουν, χωρίς διάλογο, χωροταξικούς σχεδιασμούς με μεγαλεπήβολους, και εν πολλοίς αόριστους, στόχους, που ως επί το πλείστον υπερβαίνουν χρονικά τη δυνατότητα να τους υλοποιήσουν. Από το 1976 έως και το 1983 με αλλεπάλληλους νόμους επιχειρούνται χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις. Όμως συνήθως μέσα σ’ αυτούς τους νόμους υπήρχαν ορισμένες στοχευμένες επιδιώξεις, που τις εφαρμόζαν άμεσα, όπως π.χ. επί Τρίτση η εκτεταμένη νομιμοποίηση αυθαιρέτων.

Το νέο Σχέδιο

Στο τέλος Φεβρουαρίου το ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε στη δημοσιότητα το «Γενικό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης» με χρονικό ορίζοντα 15 ετών. Φυσικά όλο το κείμενο είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τις επιταγές της Ε.Ε. ’λλωστε ήταν δέσμευση για την υλοποίηση του περιβόητου Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013. Στο άρθρο 1 αναφέρεται ότι το σχέδιο έλαβε υπόψη «τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα, σε διεθνές και κοινοτικό επίπεδο, για τη διαχείριση του χώρου, το περιβάλλον και την αειφορία, την υποχρέωση εναρμόνισης με το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007-2013 και άλλα γενικά ή ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα εθνικής σημασίας, που έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη διάρθρωση και ανάπτυξη του εθνικού χώρου»
Στο ίδιο άρθρο: «Το Γενικό Πλαίσιο στοχεύει στη διαμόρφωση ενός χωρικού προτύπου ανάπτυξης, που θα είναι αποτέλεσμα μιας συνθετικής θεώρησης στο χώρο παραμέτρων που ενισχύουν την κοινωνική και οικονομική συνοχή και την ανταγωνιστικότητα και προωθούν την προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης της βιοποικιλότητας, στο πλαίσιο των αρχών της αειφορίας.»
Η προστασία του περιβάλλοντος και η κοινωνική συνοχή είναι στόχοι στους οποίους όλοι θα συμφωνούσαμε, αν επρόκειτο να πραγματοποιηθούν. Όμως η ανταγωνιστικότητα, δηλ. το κέρδος των επιχειρηματιών, που είναι το Ευαγγέλιο της Ε.Ε. και της Κομισιόν της, είναι ασύμβατη με τους στόχους αυτούς. ’λλωστε αυτοί οι ίδιοι προωθούν την κοινωνία των δύο τρίτων, δηλ το κοινωνικό περιθώριο. Το Μάιο του 1999 στο Πότσνταμ της Γερμανίας το Συμβούλιο των Υπουργών Χωροταξίας της Ε.Ε. υιοθέτησε το Σχέδιο Ανάπτυξης του Κοινοτικού Χώρου (ΣΑΚΧ) για την περαιτέρω ανάπτυξη του ευρωπαϊκού χώρου.
Οι τρεις βασικοί στόχοι του μέσω του χωροταξικού σχεδιασμού για κάθε επιμέρους περιοχή και το σύνολο του εθνικού χώρου είναι :
1) η οικονομική και κοινωνική συνοχή,
2) η συνετή διαχείριση και προστασία των φυσικών πόρων και της πολιτιστικής κληρονομιάς και
3) η ισόρροπη ανταγωνιστική ανάπτυξη.

Στρεβλή και παρασιτική ανάπτυξη

Είναι φανερό ότι στόχος του Σχεδίου είναι όχι η αυτοδύναμη ανάπτυξη προς όφελος της χώρας και του ελληνικού λαού, αλλά η πάγια παρασιτική στρεβλή ανάπτυξη προς όφελος ξένων και εγχώριων «νταβατζήδων», που τους ενδιαφέρει μόνο η αύξηση των κερδών τους.
Το Σχέδιο περιέχει ορισμένες ορθές διαπιστώσεις για τα αίτια της κακοδαιμονίας μας, που φυσικά βασικοί υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι που κυβερνούν, οι προστάτες και οι προστατευόμενοί τους. Πολλά από τα προτεινόμενα μέτρα δε χρειαζόταν χωροταξικό σχέδιο για να τα εφαρμόσει (αν ήθελε) μια κυβέρνηση, όπως π.χ. τα προτεινόμενα για την αυθαίρετη δόμηση (άρθρο 12 Προϋποθέσεις - μηχανισμοί υλοποίησης): «Αντιμετώπιση του φαινομένου της αυθαίρετης δόμησης, με:
- Μεταρρύθμιση της πολεοδομικής νομοθεσίας.
- Αλλαγή του τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών και ενίσχυση των αρμοδίων υπηρεσιών σε προσωπικό και μέσα.
- ’μεση πολεοδόμηση περιοχών που παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση (περιοχές περιαστικών, παραθεριστικών ή τουριστικών δραστηριοτήτων).
- Επαρκής έλεγχος και αυστηρή εφαρμογή της περί αυθαιρέτων κτισμάτων νομοθεσίας.»
Προφανώς αυτά, επειδή ως συνήθως παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες, σερβίρονται πομπωδώς ως χωροταξικός σχεδιασμός.
Περιφέρειες και εξάρτηση από την Τουρκία

Εκεί όμως που θέλουν είναι συγκεκριμένοι, όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο 11: «Γεωγραφική ανασυγκρότηση της χώρας, με σκοπό τη δημιουργία βιώσιμων διοικητικών και αναπτυξιακών ενοτήτων», όπου μεταξύ άλλων αναγράφεται: «Για το σκοπό αυτό, είναι αναγκαία η μείωση του αριθμού των Περιφερειών, Νομαρχιών και Δήμων, ώστε να αποκτήσουν ισχυρή διοικητική δομή και ικανοποιητικά κρίσιμα μεγέθη μάζας και σχέσεων και να διαχειριστούν με αποτελεσματικότερο τρόπο την αναπτυξιακή διαδικασία. Η εφαρμογή αυτού του ανασχεδιασμού πρέπει να έχει συντελεστεί εντός τετραετίας με ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου, ύστερα από ειδική μελέτη.
- Στην ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κράτους -κεντρικού και αποκεντρωμένου- και τοπικής αυτοδιοίκησης.»
Είναι η μόνη πρόταση που έχει προθεσμία και διευκολύνει, αν εφαρμοσθεί, τις επιδιώξεις όσων επιβουλεύονται τον κατατεμαχισμό της χώρας, μέσω της αποδυνάμωσης της κεντρικής εξουσίας και της ενδυνάμωσης περιφερειακών εξουσιών, με επόμενο βήμα την αυτονόμηση των περιφερειών. Σχέδια που βγαίνουν τώρα στην επιφάνεια, με τη διάλυση των Βαλκανίων.
Δεν αρκεί όμως αυτό. Θα πρέπει να είμαστε και υποτελείς στην Τουρκία όπως προβλέπει το άρθρο 6: «Χωρική διάρθρωση των στρατηγικής σημασίας δικτύων υποδομών και υπηρεσιών μεταφορών, ενέργειας, επικοινωνιών και τεχνολογίας»: «Βελτίωση της ηλεκτροδότησης του νησιωτικού χώρου με σύνδεση –όπου είναι εφικτό– με τα χερσαία δίκτυα της ηπειρωτικής χώρας ή, σε δεύτερο στάδιο, με τα δίκτυα της Τουρκίας για τις περιπτώσεις ειδικότερα των νησιών του Β. και Β.Α. Αιγαίου, τα οποία θα διατηρούν σε εφεδρεία και τις αυτόνομες μονάδες παραγωγής ενέργειάς τους» (που, όταν τις χρειαστούμε, ίσως διαπιστώσουμε ότι δε λειτουργούν). Και βέβαια αέριο μόνο μέσω Τουρκίας και ενεργειακή στήριξη στα Σκόπια (στο ίδιο άρθρο): «Ολοκλήρωση, σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, του δικτύου φυσικού αερίου (κύρια διασύνδεση με την Ιταλία και την Τουρκία, με διακλαδώσεις προς πΓΔΜ, Αλβανία κ.ά.»
Ελπίζουμε ότι για μια ακόμη φορά όλ’ αυτά θα παραμείνουν στα χαρτιά και ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις, όταν επιχειρηθεί η εφαρμογή των μέτρων εκείνων για τα οποία συντάχθηκε το τωρινό Σχέδιο.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Κ.Ε.)