Τον τελευταίο καιρό η ελληνική κυβέρνηση, χωρίς να ξεφεύγει από το δόγμα «ανήκομεν εις την Δύσιν», έκανε κάποια ανοίγματα σε επίπεδο διμερών σχέσεων με τρίτες (εκτός ΝΑΤΟ και Ε.Ε.) χώρες, που ήσαν προς το συμφέρον της χώρας μας. Τα ανοίγματα αυτά δυσαρέστησαν τους «εταίρους μας» και «συμμάχους μας», που δε δίστασαν (κυρίως οι Αμερικανοί) να εκφράσουν επίσημα και δημόσια την αντίθεσή τους, αφού έχουν συνηθίσει να θεωρούν τη χώρα μας ως προτεκτοράτο τους. Τα θετικά αυτά ανοίγματα έγιναν σε συνεργασία του Κ. Καραμανλή με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια και τον τ. υπ. Εξ. Π. Μολυβιάτη, παρά την υπονόμευση της νυν υπ. Εξ. Ντόρας. Θυμίζουν σε κάποιο βαθμό την εξωτερική πολιτική του Ανδρέα Παπανδρέου, που εγκαταλείφθηκε πλήρως από το δίδυμο Σημίτη-Γιωργάκη, αλλά είναι σε αντίφαση με την πλήρη ευθυγράμμιση προς τις εντολές των ξένων προστατών μας για κοινωνικές «μεταρρυθμίσεις», που πλήττουν την κοινωνική συνοχή.
Οι συμφωνίες με τη Ρωσία
Το συμφέρον της χώρας μας είναι να εφοδιάζεται ενέργεια και αμυντικά συστήματα από πολλές πηγές, για να μην εξαρτάται από ένα και μοναδικό λόμπι συμφερόντων και να μπορεί να συνάπτει τις καλύτερες συμφωνίες. Οι τακτικές συναντήσεις Καραμανλή Πούτιν φαίνεται να κινούνται σ αυτό το πλαίσιο και, αν πραγματικά προχωρήσουν σε σταθερή και αποτελεσματική συνεργασία, χωρίς να υποκύψουμε σε εξωτερικές πιέσεις κι έξωθεν εντολές, σίγουρα θα είναι θετικές για μας. Πρέπει, βέβαια, κι εμείς να είμαστε σκληροί διαπραγματευτές, όπως οι συνομιλητές μας.
Στα μέσα Δεκεμβρίου υπογράφηκε επιτέλους στη Μόσχα το Πρωτόκολλο για την ίδρυση της Διεθνούς Εταιρείας Έργου του πετρελαιοαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης. Ο αγωγός «Σάουθστριμ», όμως, δείχνει ότι θα συναντήσει πολλές δυσκολίες και εμπόδια, καθώς οι ΗΠΑ προωθούν το δικό τους αγωγό «Ναμπούκο» και πιέζουν προς όλες τις κατευθύνσεις.
Συμφωνήθηκε επίσης η αγορά 415 τεθωρακισμένων αρμάτων και συζητείται μια τεχνολογική αναβάθμιση των ρωσικών οπλικών συστημάτων που έχει ήδη προμηθευτεί η Ελλάδα προκειμένου να καταστούν πιο σύγχρονα κι αποτελεσματικά. Ίσως προχωρήσει και μια συμπαραγωγή οπλικών συστημάτων στο ελληνικό έδαφος. Στις συζητήσεις πιθανότατα ετέθησαν από την ελληνική πλευρά και κάποια εθνικά μας θέματα.
Συμφωνίες με άλλες χώρες
Μέσα στο Δεκέμβρη έγιναν επίσης σημαντικές συζητήσεις με τη Λιβύη, η οποία προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις υποδομές της. Έτσι έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε σε τομείς όπως ο τουρισμός, η ενέργεια, τα ναυπηγεία, τα τρόφιμα, τα οικοδομικά υλικά, η τεχνογνωσία αφαλάτωσης και διαχείρισης υδάτινων πόρων.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός επισκέφθηκε επίσης την Κίνα, το Βιετνάμ και την Ινδία, όπου συζητήθηκαν διάφορα θέματα και υπογράφηκαν εμπορικές συμφωνίες.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας, συνοδευόμενος από υπουργούς, πραγματοποίησε χρήσιμες επισκέψεις σε αραβικές χώρες. [Ο Σημίτης (όνομα και πράμα;), 8 χρόνια πρωθυπουργός, δεν επισκέφθηκε ούτε μία αραβική χώρα!!]
Πολύ μεγαλύτερες οι δυνατότητες
Με τα ανοίγματα αυτά ο Κ. Καραμανλής αξιοποιεί ένα ελάχιστο μέρος των δυνατοτήτων της χώρας μας στην άσκηση εθνικής πολιτικής. Αυτά τα ανοίγματα βρίσκουν σύμφωνο το σύνολο του ελληνικού λαού, ανεξαρτήτως κομματικής τοποθέτησης. Το μεγάλο ζήτημα τελικά είναι να προχωρήσουμε σε μια αδέσμευτη εξωτερική πολιτική, που θα ωφελήσει πολλαπλά τη χώρα μας, και μια κοινωνική πολιτική, που θα αξιοποιήσει τα ανοίγματα αυτά προς όφελος ολόκληρου του ελληνικού λαού και όχι μόνο των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Κατηγορία
Φύλλο 120 Ιανουαρίου 2008
Στα τελευταία 30 χρόνια ένας τεράστιος πλούτος συγκεντρώνεται σε λίγα εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη μας. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση για τον παγκόσμιο πλούτο, την τελευταία 10ετία ο αριθμός των φυσικών προσώπων με περιουσία μεγαλύτερη από 1 εκατομμύριο δολάρια αυξήθηκε από 4,5 σε 8,7 εκατομμύρια και η συνολική τους περιουσία από 16,6 τρισ. δολάρια σε 33,3 και υπολογίζονται να φτάσει τα 44,6 τρισ. δολάρια το 2010.
Έτσι οι «έχοντες και κατέχοντες» το 1980 συγκέντρωναν συνολική περιουσία το 109% του ετήσιου ακαθάριστου προϊόντος του έτους αυτού ολόκληρου του κόσμου, που έγινε το 1995 218% και το 2005 ανέβηκε στο 303%! Αυτό θα πει παγκοσμιοποίηση και ανεξέλεγκτος - αδίστακτος καπιταλισμός.
Στον αντίποδα, στα τελευταία 30 χρόνια, σύμφωνα με την έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, το μερίδιο των μισθών στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, έχει μειωθεί κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες στις ΗΠΑ και 13 ποσοστιαίες μονάδες στις 15 χώρες της Ε.Ε., της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης.
Έτσι πίσω από το «όχι» των Γάλλων και των Ολλανδών στο Ευρωσύνταγμα, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι εκφράζεται η δυσφορία για ολόκληρο το οικοδόμημα της Ε.Ε., την αποδυνάμωση του κοινωνικού κράτους, την υψηλή ανεργία και τη χαμηλή ανάπτυξη, για το δημοκρατικό έλλειμμα και την απροθυμία την ηγετών της Ε.Ε. για πολιτική χειραφέτηση από τις ΗΠΑ. Όλοι αρχίζουν να κατανοούν ότι τελικά Ευρωπαϊκή Ένωση σημαίνει ευημερία των κεφαλαιούχων και φτώχεια των εργαζομένων.
Κατηγορία
Φύλλο 117 Ιουλίου 2007
Απίστευτο κι όμως αληθινό! Με υπουργική απόφαση της μητσοτακικής κ. Γιαννάκου, ΦΕΚ 867/10-7-06/Β, αιφνιδιαστικά και κρυφά στο κατακαλόκαιρο, εισάγεται η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας σε όλες τις τάξεις των γυμνασίων ως δεύτερης ξένης γλώσσας! Αφού δεν αναφέρεται κάτι διαφορετικό, εννοείται ότι η απόφαση ισχύει για όλα τα γυμνάσια της Ελλάδας. Τα ΜΜΕ των νταβατζήδων έθαψαν το θέμα, ακόμη κι όταν το «Παρόν» το έβγαλε στη φόρα και επέμεινε σε αρκετά φύλλα του. Ούτε μία λέξη!
Οι παροικούντες το υπ. Παιδείας γνωρίζουν ότι η απόφαση υπαγορεύθηκε από το υπ. Εξ., στο οποίο έχει εγκατασταθεί η κ. Ντόρα Μητσοτάκη. Ο φόβος και των δύο κυριών ήταν εμφανής από το γεγονός ότι στο ΦΕΚ δεν αναφέρεται (όπως γίνεται πάντα) αν το μάθημα είναι υποχρεωτικό ή επιλογής. Ο φόβος αποδείχθηκε βάσιμος, γιατί σηκώθηκε θύελλα, που ανάγκασε την κ. Μαριέτα να διευκρινίσει αμέσως ότι η απόφαση θα εφαρμοστεί μόνο στη Θράκη. Τελικά, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5 μόνο σχολεία!
Η απόφαση αποθράσυνε τους πράκτορες του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής (πότε θα το κλείσουμε;), που ελέγχουν πλήρως τη μειονότητα και συνδιοικούν τουλάχιστον το νομό Ροδόπης. Απέρριψαν την απόφαση, γιατί θέλουν η τουρκική να διδάσκεται όχι ως ξένη γλώσσα, αλλά ως μητρική!!
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η προσπάθεια των δύο κυριών υπουργών θα έχει την τύχη της πρότασης μιας άλλης κυρίας, της τότε Επιτρόπου της Ε.Ε. και τώρα ηγετικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ ’ννας Διαμαντοπούλου (που πρότεινε να καθιερωθεί ως δεύτερη επίσημη γλώσσα στη χώρα μας η αγγλική!), το ερώτημα είναι ποια η σκοπιμότητα της εισαγωγής της τουρκικής γλώσσας. Οι ανιστόρητοι που συνέταξαν την απόφαση ισχυρίζονται ότι έτσι θα βοηθηθούν τα ελληνόπουλα να γνωρίσουν τον τουρκικό πολιτισμό!! Επειδή, όμως, τουρκικός πολιτισμός δεν υπάρχει (στη Μ. Ασία συνυπάρχουν οι πολιτισμοί Ελλήνων, Αράβων και των παλιών τοπικών φύλων) και επειδή δε συμφωνήθηκε κανένα αντάλλαγμα με την Τουρκία (π.χ. επαναλειτουργία Θεολογικής Σχολής Χάλκης, νομιμοποίηση της γλώσσας των Ελλήνων που ζουν στον Πόντο) είναι προφανές ότι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας χρησιμοποιείται ως μέσο αλλοτρίωσης και υποταγής. Τα αγγλικά, πέραν της αναμφισβήτητης χρησιμότητάς τους, δημιουργούν πνεύμα υποτέλειας προς την υπερδύναμη. Τα τουρκικά δεν έχουν καμιά άλλη χρησιμότητα, παρά την καλλιέργεια πνεύματος υποτέλειας και προς τον τοπικό της χωροφύλακα.
Κατηγορία
Φύλλο 112 Σεπτεμβρίου 2006
Τον τελευταίο καιρό πολύς λόγος γίνεται για τα κατορθώματα δικαστών και κληρικών όλων των βαθμίδων. Ποταμοί αποκαλύψεων, λεπτομερείς περιγραφές, φωτογραφίες και ενοχοποιητικές συνομιλίες σε κασέτες, ένας συνεχής πόλεμος για την τηλεθέαση και τις εντυπώσεις. Όμως όλοι οι εμπλεκόμενοι δημοσιογράφοι παραδέχονται πως τα στοιχεία υπήρχαν εδώ και χρόνια, οι ένοχοι εδώ και δεκαετίες δρούσαν ανενόχλητοι, με την ανοχή και συγκάλυψη όλων των υπολοίπων. Δρουν και παραμένουν ακόμη και τώρα παρά τις αποκαλύψεις και την κατακραυγή. Ο κ Πάγκαλος παραδέχτηκε πως όλοι οι «ενδιαφερόμενοι» γνωρίζουν τα παραδικαστικά κυκλώματα που λυμαίνονται την δικαιοσύνη. Όμως, ο νόμος της σιωπής και οι ασφαλιστικές δικλείδες απαγόρευαν κάθε προσπάθεια αποκάλυψης της δυσωδίας και της διαπλοκής.
Τι συνέβη ξαφνικά και άνοιξαν όλοι οι οχετοί μαζί; Γιατί κάποιοι αποφάσισαν να καθαρίσουν τους στάβλους του Αυγείου; Μήπως τους έπιασε ο πόνος για την Εκκλησία ή τη Δικαιοσύνη; Φυσικά όχι. Η κρίση των θεσμών είναι ένα ενορχηστρωμένο παιχνίδι με λίγο πολύ φανερούς σκοπούς. Αφ ενός τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από τα μεγάλα προβλήματα του τόπου, αυτά που υπάρχουν και αυτά που έρχονται, εσωτερικά και εξωτερικά, και αφ ετέρου τη φίμωση κάποιων φωνών που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα σ αυτούς που θα τα διαχειριστούν. Η ονομασία των Σκοπίων, οι ελληνοτουρκικές και οι ευρωτουρκικές σχέσεις, το Κυπριακό και το Αιγαίο είναι μερικά από τα ανοιχτά θέματα, που θα διαπραγματευτούν το επόμενο διάστημα. Η Εκκλησία στο παρελθόν είχε αντιδράσει, η Δικαιοσύνη μπορεί να φέρει αντιρρήσεις στο θέμα του ευρωσυντάγματος και σε άλλα νομικά θέματα. Πρέπει λοιπόν να αποδυναμωθούν για να σωπάσουν . Έστω και με την απαξίωσή τους.
Το πιο αστείο στην υπόθεση είναι ότι οι πρωτεργάτες της επίθεσης κατά της Εκκλησίας είναι εκείνοι που βοήθησαν τον Αρχιεπίσκοπο να εκλεγεί. Ότι αυτοί που παραληρούν κατά των έκδοτων σε «αφύσικες» ηδονές είναι οι ίδιοι που κατηγορούσαν το Χριστόδουλο για ρατσισμό, όταν μιλούσε για το ... κουσούρι! Όσο για το ποιοι καταθέτουν παχυλές καταθέσεις στο εξωτερικό και off shore εταιρίες ακόμη και τα νήπια γνωρίζουν.
Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως όλοι αυτοί που εκμεταλλεύονται το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού, πλουτίζοντας, πρέπει να παραμείνουν και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους, ούτε οι επίορκοι δικαστές, που εκμεταλλεύονται τη δύναμη του θεσμού που υπηρετούν, πρέπει να μείνουν ατιμώρητοι. Η αυτοκάθαρση, βέβαια, είναι ουτοπία, διότι αν ήταν δυνατή δε θα περίμενε τις αποκαλύψεις για να ενεργοποιηθεί. Μόνο η σωστή λειτουργία της Δημοκρατίας θα μπορούσε να μας προφυλάξει από τέτοιες καταστάσεις. Όμως εκεί είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα, διότι η μεγαλύτερη διαφθορά και διαπλοκή αφορά τους πολιτικούς και τους χρυσοκάνθαρους «δημοσιογράφους», για τους οποίους τίποτα δεν αποκαλύφθηκε. Πολλές διαπιστώσεις και υπαινιγμοί γίνονται συνεχώς, αλλά καμία ουσιαστική παρέμβαση, καμία πραγματική αποκάλυψη δεν αγγίζει τους πολιτικούς, κανένας δε σηκώνει το καπάκι του οχετού της πραγματικής διαπλοκής και των ληστών του δημοσίου χρήματος, που πλούτισαν «υπηρετώντας» τον λαό, με την εντολή του!
Κατηγορία
Φύλλο 103 Μαρτίου 2005
Θετικό σημάδι η ωραία εκδήλωση-συναυλία που διοργάνωσε το ΚΚΕ για το Μάνο Χατζηδάκη, παρότι δε συνοδεύτηκε με την αυτονόητη αυτοκριτική για τα όσα του καταμαρτυρούσε στο παρελθόν, ακόμη και για την αμφισβήτηση της καλλιτεχνικής του αξίας.
Κατηγορία
Φύλλο 124 Σεπτεμβρίου 2008
Διαμαρτύρονται οι θρασύτατοι του ΠΑΣΟΚ, επειδή η Ν.Δ. ξεπουλάει τη δημόσια περιουσία!
Η Ν.Δ. πράγματι ξεπουλάει, αλλά ό,τι δεν πρόλαβε να ξεπουλήσει το ΠΑΣΟΚ. Στον ΟΤΕ η Ν.Δ. πούλησε μετοχές αξίας 835 εκ. ευρώ, ενώ το ΠΑΣΟΚ 5.265 εκ. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για την Εθνική είναι 562 και 1.375, για τα ΕΛ.ΠΕ. 192 και 1.145 και συνολικά 4.160 και 11.450!
Κατηγορία
Φύλλο 112 Σεπτεμβρίου 2006
Με υποκίνηση και πάσης φύσεως υποστήριξη των ΗΠΑ πριν από λίγες μέρες μέρος των Ενόπλων Δυνάμεων της Βενεζουέλας επεχείρησε πραξικόπημα και απομάκρυνε τον εκλεγμένο αριστερό Πρόεδρο Τσάβες, μη αρεστό στις ΗΠΑ, τη Δεξιά και την
συνδικαλιστική ηγεσία της Χώρας. Για να προλάβουν λαϊκές αντιδράσεις, ανήγγειλαν ότι ο Τσάβες παραιτήθηκε! ’ρκεσε όμως η δήλωσή του σε κάποιο
στρατιώτη (εκεί που τον είχαν θέσει σε περιορισμό) ότι ποτέ δεν παραιτήθηκε, για να ανατραπεί η ανατροπή του με λαϊκές κινητοποιήσεις και άρνηση μεγάλου μέρους του στρατού να στηρίξει την εκτροπή.
Μεγάλη η απογοήτευση στις ΗΠΑ και ενθουσιασμός στους ανά τη γη λαούς.
Κατηγορία
Φύλλο 86 Απριλίου 2002
Ένα ζήτημα που απασχολεί συνεχώς τις πολιτικές δυνάμεις, ιδίως όσο πλησιάζουν εκλογικές αναμετρήσεις, είναι οι μεταξύ τους συνεργασίες. Το ΑΣΚΕ έχει μια στάση αρχής στο ζήτημα αυτό, την οποία τηρεί σταθερά στα 23 χρόνια της ύπαρξής του. Αυτή τη στάση θέλουμε να υπενθυμίσουμε συνοπτικά με το παρακάτω κείμενο.
Ξεκινάμε με δύο διευκρινίσεις:
Α) Οι συνεργασίες δε γίνονται για να εξυπηρετηθούν προσωπικές ή (μικρο)κομματικές επιδιώξεις, π.χ. κατάληψη βουλευτικής έδρας, αλλά συγκεκριμένοι πολιτικοί στόχοι.
Β) Δύο ή περισσότεροι φορείς ή μεμονωμένοι πολίτες μπορούν ταυτόχρονα να συνεργάζονται και να μη συνεργάζονται σε διάφορα επίπεδα και όχι αναγκαστικά σε όλα ή σε τίποτα.
Συγκεκριμένα:
1ο επίπεδο συνεργασίας
Το ΑΣΚΕ συμμετέχει με στελέχη του στη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για Ελεύθερη Κύπρο (ΣΕΥΑΕΚ), στην Επιτροπή Συμπαράστασης των Πολιτικών Κρατουμένων της Τουρκίας και του Κουρδιστάν, έχει συμμετάσχει στο Δ.Σ. του Συνδέσμου Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών (ΣΦΕΑ) 1967-1974, στην Επιτροπή εναντίον του σχεδίου Ανάν, στην Επιτροπή για την απελευθέρωση του Κούρδου ηγέτη Οτσαλάν κ.λ.π. και θα μπορούσε στο μέλλον να συμμετέχει σε πολλαπλάσιες τέτοιες προσπάθειες, όσο του επιτρέπουν οι οργανωτικές του δυνατότητες.
Όποιος φορέας ή άτομο συνεργάστηκε οποτεδήποτε μαζί μας μπορεί να βεβαιώσει ότι το ΑΣΚΕ ποτέ δεν επεδίωξε να επιβάλει τις θέσεις του ή να προβληθεί μέσα από αυτές τις επιτροπές ή να αποκομίσει άλλα κομματικά οφέλη, αντιθέτως σχεδόν πάντα η προσφορά μας ήταν σε βάρος της κομματικής μας δουλειάς. Το ΑΣΚΕ πάντα επιδιώκει την ευρύτερη δυνατή συνεργασία όσων ειλικρινώς συμφωνούν στο συγκεκριμένο στόχο, π.χ. στην Επιτροπή για τον Οτσαλάν συμμετείχαν και εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ.. Αντιθέτως, σε κανένα θέμα, και πολύ περισσότερο σε εθνικό θέμα, δεν μπορεί να υπάρξει συνεργασία με την ακροδεξιά, που υποκρίνεται την πατριωτική, ενώ είναι υπόδικη στη συνείδηση του ελληνικού λαού επί εσχάτη προδοσία (Κύπρος 1974 και όχι μόνο).
2ο επίπεδο συνεργασίας
Είναι ο συνδικαλισμός και η τοπική αυτοδιοίκηση, που το ΑΣΚΕ πιστεύει ότι πρέπει να διατηρούν την αυτονομία τους από τα πολιτικά κόμματα, τόσο σήμερα, ως φορείς λαϊκών διεκδικήσεων, όσο και αύριο, στην κοινωνία που το ΑΣΚΕ οραματίζεται και επιδιώκει, ως φορείς λαϊκής εξουσίας.
Γι αυτό το ΑΣΚΕ, όπου και όσο του επιτρέπουν οι οργανωτικές του δυνατότητες, υποστηρίζει ευρείες κινήσεις ή παρατάξεις, με προοδευτικό προσανατολισμό, που δεν ελέγχονται από κανένα κόμμα. Τα μέλη του ΑΣΚΕ συμμετέχουν ενεργά, χωρίς να θέτουν υποψηφιότητα σε εκλογικούς συνδυασμούς, όπως θα όφειλαν (κατά τη γνώμη μας) να κάνουν τα μέλη όλων των κομμάτων, για να διασφαλίζεται η αυτονομία.
Όπου τέτοιες παρατάξεις δεν υπάρχουν (και, δυστυχώς, συνήθως δεν υπάρχουν) ή δεν είναι δυνατό να συγκροτηθούν, τα μέλη του ΑΣΚΕ συμμετέχουν ως ανένταχτοι στις δραστηριότητες του φορέα και απλώς ψηφίζουν (χωρίς να υποστηρίζουν με άλλο τρόπο) την παράταξη που θεωρούν ότι εκφράζει περισσότερο τις ανάγκες του χώρου.
3ο επίπεδο συνεργασίας
Είναι το ζήτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ΑΣΚΕ πιστεύει ότι η ένταξή μας επηρεάζει ή καθορίζει αρνητικά όλους τους τομείς του δημόσιου βίου. Κανένα προοδευτικό πολιτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή, κανένα φιλολαϊκό κοινωνικό μέτρο δεν μπορεί να ληφθεί, ούτε καν μπορούμε να επιβραδύνουμε τη λήψη αντιδραστικών μέτρων, όσο παραμένουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι αποφάσεις της Ε.Ε. είναι δεσμευτικές για την Ελλάδα και (όσο παραμένουμε σ αυτή) μη συμμόρφωσή μας σημαίνει αβάσταχτα πρόστιμα, όπως έγινε με τη στήριξη της «Ολυμπιακής» ή απειλείται σήμερα με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Γι αυτό το ΑΣΚΕ θεωρεί ότι μια συνεργασία προοδευτικών φορέων και πολιτών που να αναδεικνύει το ζήτημα (για το οποίο δεν ακούγεται ούτε μία λέξη από τα ΜΜΕ των «νταβατζήδων») είναι χρήσιμη.
Η πρώτη μας προσπάθεια έγινε στις ευρωεκλογές του 1994, αλλά δε βρήκε ανταπόκριση. Η δεύτερη έγινε το Δεκέμβρη 2001, όταν με πρωτοβουλία του ΑΣΚΕ δημιουργήθηκε η «Κίνηση για την Επανεξέταση της Συμμετοχής της Ελλάδας στην Ε.Ε.», η οποία όμως διαλύθηκε μετά 1 χρόνο, επειδή μία συνιστώσα αποφάσισε να συνεργαστεί με τους ευρωπαϊστές του ΣΥΝ! Η τρίτη μας προσπάθεια έγινε στις ευρωεκλογές του 2004, η οποία επίσης δε βρήκε ανταπόκριση.
Το ΑΣΚΕ θεωρεί ότι η ανάγκη για αποχώρηση από την Ε.Ε. θα γίνεται όλο και πιο κατανοητή από την ελληνική κοινωνία και ότι μια προοδευτική συνεργασία, που θα διακηρύξει με σαφήνεια αυτό το στόχο μπορεί και πρέπει κάποια στιγμή να αποκατασταθεί και μπορεί να εκφράζεται και εκλογικά στις ευρωεκλογές. Η συνεργασία αυτή δεν προϋποθέτει σύμπτωση σε πολιτικά προγράμματα για την περαιτέρω εξέλιξη, γιατί η αποχώρηση δημιουργεί ευνοϊκότερες συνθήκες για οποιαδήποτε περαιτέρω εξέλιξη.
4ο επίπεδο συνεργασίας
Είναι οι εθνικές εκλογές, στις οποίες κάθε κόμμα ή συμμαχία κομμάτων οφείλει να προτείνει ένα πρόγραμμα διακυβέρνησης. Πρόγραμμα ολοκληρωμένο και συγκεκριμένο για τα μεγάλα κόμματα εξουσίας, πιο αδρομερές όσο το κόμμα είναι μικρότερο και μακρύτερα από την προοπτική της.
Στην κοινωνία που το ΑΣΚΕ οραματίζεται και επιδιώκει η εξουσία δεν μπορεί να ασκείται από ένα μόνο πολιτικό κόμμα (τραυματική η εμπειρία της Ανατ. Ευρώπης), ούτε μόνο από πολιτικά κόμματα, όπως προαναφέραμε. Είναι προφανές ότι τα προγράμματα των κομμάτων που συγκυβερνούν πρέπει να συγκλίνουν στα βασικά ζητήματα. Τα κόμματα αυτά δεν είναι αναγκαίο να συνεργάζονται εκλογικά, μπορεί όμως και να συνεργάζονται, εφ όσον υπάρχει σύγκλιση σε κάπως ευρύτερο σύνολο ζητημάτων.
Σήμερα είναι προφανές ότι βρισκόμαστε μακριά από οποιαδήποτε προοδευτική διακυβέρνηση στην Ελλάδα. Η ανάγκη, όμως, για μια ριζικά διαφορετική πορεία του τόπου είναι ήδη εμφανής, θα γίνεται συνεχώς εμφανέστερη και πρέπει να εκφράζεται πολιτικά. Εφ όσον αυτή η έκφραση γίνεται από συνεργασία φορέων, θα πρέπει ο κάθε φορέας να κατανοεί ότι δεν μπορεί να επιβάλλει το δικό του πρόγραμμα στους άλλους, θα πρέπει ο καθένας να κάνει παραχωρήσεις, αλλά σε ελάχιστα, έστω, βασικά ζητήματα πρέπει να υπάρχει ταύτιση. Διαφορετικά ο ελληνικός λαός ορθώς αντιλαμβάνεται ότι η συνεργασία αποβλέπει μόνο σε προσωπικές ή κομματικές επιδιώξεις, δε θα εμπιστευθεί ποτέ μια τέτοια συνεργασία για τη διακυβέρνηση της χώρας (θα πρόκειται για ακυβερνησία) και, συνεπώς, δεν έχει κανένα λόγο να την εμπιστευτεί ούτε στα πρώτα της βήματα. Στη Δυτ. Ευρώπη υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα τέτοιων κυβερνητικών συνεργασιών, που απογοήτευσαν τους πολίτες, οι οποίοι στη συνέχεια ανέδειξαν αντιδραστικές κυβερνήσεις.
Ως ένα ελάχιστο πλαίσιο θέσεων μέσα στο οποίο μπορεί να συγκροτηθεί μια προοδευτική συνεργασία για μια άλλη πορεία της χώρας το ΑΣΚΕ θεωρεί το εξής:
Α) Η Ελλάδα να αποχωρήσει άμεσα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ και κάθε οργανισμό που υπάρχει για να υπηρετεί τη βαρβαρότητα της παγκοσμιοποίησης, ώστε ο ελληνικός λαός να διαθέτει την ανεξαρτησία να αποφασίζει ο ίδιος για ό,τι τον αφορά.
Β) Η κοινωνία και η οικονομία να λειτουργούν όχι με κύριο στόχο το κέρδος των ιδιωτών-επιχειρηματιών, αλλά τις ανθρώπινες ανάγκες. Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή και τα προϊόντα της βρίσκονται υπό κοινωνικό έλεγχο, δηλ. η κοινωνία είναι σοσιαλιστική.
Γ) Η Ελλάδα να αναπτύσσει τη διπλωματία της και την αμυντική-αποτρεπτική της ικανότητα, να σταματήσουν οι συνεχείς υποχωρήσεις στα εθνικά θέματα, ώστε να περιφρουρήσουμε την εθνική μας ακεραιότητα και την ειρήνη στην περιοχή μας.
Δ) Οι δημοκρατικοί θεσμοί να λειτουργούν ομαλά, όλα τα πολιτικά κόμματα να λειτουργούν ελεύθερα, όλες οι πολιτικές απόψεις να διακινούνται ελεύθερα και μέσω των ΜΜΕ, που δεν είναι δυνατό να ανήκουν σε ιδιώτες-επιχειρηματίες, αλλά σε κοινωνικούς φορείς.
Ε) Η Ελλάδα να διαφυλάσσει την εθνική και πολιτιστική της ταυτότητα, να αντιστέκεται στον πολιτιστικό κατήφορο της παγκοσμιοποίησης, ώστε να συνεχίζει τη μακραίωνη παράδοση φιλίας με άλλους λαούς και αλληλεπίδρασης με άλλους πολιτισμούς.
Πέραν αυτού του πλαισίου, προϋπόθεση για οποιαδήποτε συνεργασία είναι η αξιοπιστία των φορέων της. Επειδή σ αυτό τον τόπο γνωριζόμαστε όλοι πολύ καλά, δεν είναι δυνατόν το ΑΣΚΕ, τουλάχιστον, να αποδεχθεί συνεργασίες με άτομα ή φορείς που είναι βέβαιο ότι (υποκρίνονται ότι) επιδιώκουν αυτές τις συνεργασίες ως διαπραγματευτικό όπλο για να μετακινηθούν σε άλλες συνεργασίες με τις αντίθετες επιδιώξεις. (Παραδείγματα υπάρχουν και πρόσφατα και κραυγαλέα.) Ούτε με φορείς που ομνύουν στη δημοκρατία, αλλά λειτουργούν σχεδόν παντού και πάντα με μονοκομματική λογική.
Κατηγορία
Φύλλο 117 Ιουλίου 2007
Καθημερινά βιώνουμε μια κατάσταση, που είναι συνέπεια της πολιτικής των εκσυγχρονιστών του ΠΑΣΟΚ και της σημερινής κυβέρνησης της Ν.Δ.. Οι σημερινοί κυβερνώντες κατακεραύνωναν την κυβέρνηση Σημίτη για την ακρίβεια, την ανεργία, την απελπιστική κατάσταση στην υγεία, την υποβαθμισμένη παιδεία. Σήμερα όλοι αυτοί οι τομείς έχουν επιδεινωθεί. Πώς θα μπορούσε να υπάρξει βελτίωση, όταν και οι δυο κυβερνήσεις ακολουθούν κατά γράμμα τις εντολές του ξένου μεγάλου κεφαλαίου μέσω της ΕΕ;
Οι αγρότες υποφέρουν, βλέποντας τα προϊόντα τους να σαπίζουν στα χωράφια ή στις αποθήκες, ενώ κάνουμε εισαγωγές των ίδιων προϊόντων, αμφίβολης ποιότητας, από τρίτες χώρες. Η κυβέρνηση του Καραμανλή πήρε μέτρα για το τεράστιο πρόβλημα των αγροτικών δανείων, που, με τα πανωτόκια και τις αυθαιρεσίες των τραπεζών, είχαν φέρει τους αγρότες σε απόγνωση. Όμως και πάλι ο αγρότης παραμένει ανυπεράσπιστος στα παιχνίδια των εμπόρων, στον αθέμιτο ανταγωνισμό και στα στοιχεία της φύσης, που υποβαθμίζουν ή καταστρέφουν την παραγωγή του. Την ίδια στιγμή οι μεγάλες χώρες της Βόρειας Ευρώπης ενισχύουν και προστατεύουν την παραγωγή τους, όχι μόνο την αγροτική, αλλά και την βιομηχανική.
Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να συναγωνιστούν τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς και τα πολυκαταστήματα. Έτσι η επιδημία των πτωχεύσεων, των ακάλυπτων επιταγών και των δανείων επιβίωσης έχει διογκωθεί απίστευτα, με συνέπειες την αβεβαιότητα στην αγορά, την εκτίναξη της ανεργίας, την ανασφάλεια των εργαζομένων, την ανέχεια των συνταξιούχων και των μισθωτών με χαμηλό εισόδημα.
Τα καρτέλ των μεγάλων Super Market και πολυκαταστημάτων, που προστατεύονται από την ΕΕ, σε συνεννόηση με τις βιομηχανίες τροφίμων, ανεβάζουν ανεξέλεγκτα τις τιμές. Οι εταιρίες πετρελαίου ξέρουν να προσαρμόζουν τις τιμές τους, μόνο όταν αυτές ανεβαίνουν. H κυβέρνηση υποκριτικά νίπτει τας χείρας της και μας προσφέρει θυσία στον Μολώχ της ελεύθερης αγοράς.
Δυστυχώς τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμα. Έχουμε γίνει όμηροι αυτής της κατάστασης. Οι εργοδότες εκμεταλλευόμενοι την ανεργία, προσφέρουν εργασία, δίνοντας εξευτελιστικές αμοιβές. Ο λαός ψάχνει να βρει φτηνές λύσεις: Αμφίβολης ποιότητας και θρεπτικής αξίας φτηνά τρόφιμα. Κινέζικα ρούχα και παπούτσια χαμηλής τιμής. Έτσι όμως ανακυκλώνεται το πρόβλημα, γιατί πλήττονται οι ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις, που, για να επιβιώσουν, καταφεύγουν στην Βουλγαρία και τα Σκόπια, προς αναζήτηση φτηνής εργασίας.
Μοναδική διέξοδος από αυτή την κρίση είναι μία ανεξάρτητη οικονομική εθνική πολιτική, που μόνο εκτός Ε.Ε. μπορεί να ασκηθεί, με στόχο την ευημερία της κοινωνίας και όχι τη συσσώρευση του πλούτου από τους ισχυρούς.
Κατηγορία
Φύλλο 101 Δεκεμβρίου 2004
Πολλές χώρες με μεγάλο χρέος έφτασαν στο σημείο να μην μπορούν να πληρώνουν τα χρέη τους στις προθεσμίες και με τους όρους που καθόρισαν οι συμφωνίες που έκαναν με τους δανειστές τους, οπότε βρέθηκαν στην ανάγκη επαναδιαπραγμάτευσης-αναδιάρθρωσης του χρέους τους. Η Ελλάδα σύντομα θα βρεθεί σ αυτή την ανάγκη.
Η αναδιάρθρωση μπορεί να σημαίνει συμφωνία με τους δανειστές για «κούρεμα» του χρέους, δηλ. διαγραφή ενός μέρους του, ή επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής ή μείωση του επιτοκίου ή όλ αυτά, ανεξαρτήτως αν υπάρχει στάση πληρωμών ή όχι.
Η κυβέρνηση μιας χρεωμένης χώρας, ανάλογα με το βαθμό υποταγής της ή ανεξαρτησίας της, μπορεί να κάνει την αναδιάρθρωση με καλύτερους ή χειρότερους όρους. Έχει κανείς αμφιβολία πώς θα διαπραγματευτεί το χρέος μας η κατοχική κυβέρνηση του Γιωργάκη; Μνημόνια και κατοχή εσαεί!
Κατηγορία
Φύλλο 136 Νοεμβρίου 2010