ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Α.Σ.Κ.Ε.

Μετά από πολύχρονη δουλειά, εκδόθηκε το ΑΣΚΕ-4, με θέμα: Η Ελλάδα στην ΕΟΚ/Ε.Ε. – Η αποχώρηση από την Ε.Ε. όρος επιβίωσης και προόδου (βλ. σχετικό άρθρο ).
Η επόμενη εσπερίδα του ΑΣΚΕ θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου, ώρα 7.30 μ.μ., με θέμα την παρουσίαση του ΑΣΚΕ-4. Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Η εσπερίδα του Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στις 13 του μηνός, με θέμα την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και του Ιανουαρίου στις 24 του μηνός με θέμα το έργο του Αδαμάντιου Κοραή και του Ρήγα Φεραίου.

Θα ήταν σπουδαίο να γίνονταν εδώ στην Αθήνα, την ίδια ημερομηνία-25η Μαρτίου- να χτυπούσαν οι καμπάνες των δικών μας ναών, να πανηγύριζε η Αθήνα τη γιορτή της Παναγίας, της Παλιγγενεσίας του ΄21 και μαζί, ως συστοιχία, την ιδρυτική Συνθήκη της Ευρώπης». Τάδε έφη ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στην παρουσίαση του βιβλίου του Χρήστου Γιανναρά «50 χρόνια Ευρωπαϊκής Ενότητας».
Προφανώς ο Αρχιεπίσκοπος θεωρεί ότι στο συλλογικό υποσυνείδητο του απλού Έλληνα η ένωση των μεγαλοαστών της Ευρώπης για την καταλήστευση των λαών της και ιδίως των περιφερειακών χωρών, όπως της Ελλάδας πρέπει να είναι πηγή έμπνευσης όπως και ο αγώνας για την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό, για ελευθερία, για εθνική ανεξαρτησία!!
Στις 25 Ιανουαρίου, ώρα 7.30 μ.μ., στα γραφεία μας θα πραγματοποιηθεί η 3η «εσπερίδα βιβλιοθήκης», με ιστορικό περιεχόμενο, αφιερωμένη στην τουρκοκρατία, με ειδικές αναφορές στον κοινοτισμό και το ρόλο της Εκκλησίας στην περίοδο αυτή.
Στο διάλειμμα θα κόψουμε την πρωτοχρονιάτικη πίτα μας.
Στις Φεβρουαρίου, 7.30 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί η 4η «εσπερίδα», με γενική αναφορά στα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα και ειδικές αναφορές στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και το ρόλο του αυτοκινήτου στη σύγχρονη ζωή.
Στις Μαρτίου, 7.30 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί η 5η «εσπερίδα», με θέμα: πολιτική και λογοτεχνία στον 20ο αιώνα στην Ελλάδα και ειδικές αναφορές στον Καβάφη και το Ρίτσο.


Σχέδιο θέσεων του ΑΣΚΕ
[Το παρακάτω κείμενο είναι εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Αγωνιστικού Σοσιαλιστικού Κόμματος Ελλάδας. Οι παρατηρήσεις όλων των αναγνωστών της «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ» θα είναι χρήσιμες και ευπρόσδεκτες. Το κείμενο αυτό προορίζεται για την έκδοση ΑΣΚΕ-4: Ελλάδα και Ε.Ε.]
Η κυβέρνηση της ΝΔ με τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΣΟΚ (που για λόγους αντιπολίτευσης ψελλίζει κάποιες ενστάσεις διαδικασίας) δρομολόγησε ψήφιση-επικύρωση του «Ευρωσυντάγματος» από τη Βουλή, αρνούμενη μάλιστα κάθε συζήτηση για δημοψήφισμα. Επικαλείται το άρθρο 28 παρ. 1,2 του ελληνικού Συντάγματος, που προβλέπει δυνατότητα επικύρωσης συνθήκης που περιορίζει την εθνική κυριαρχία υπό την προϋπόθεση (παρ. 3) ότι πληρούνται κάποιοι αυστηροί όροι: α) Να υπάρχει «σπουδαίο εθνικό συμφέρον». Δεν υπάρχει, φυσικά, κανένα «συμφέρον» από αυτό το «σύνταγμα», πόσο μάλλον «εθνικό», αφού στην κυριολεξία καταργεί το έθνος(!) και επομένως ούτε «σπουδαίο». Αλλά και όσοι (που λιγοστεύουν σήμερα) αρνούνται «το εθνικό συμφέρον» υπέρ του «ευρωπαϊκού», πώς θα δεχτούν ότι πληρούνται οι υπόλοιποι όροι: β) «Διαφύλαξη των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του ανθρώπου», γ) «Σεβασμός στις βάσεις του δημοκρατικού πολιτεύματος», δ) «Η αρχή της ισότητας» και ε) «Η αρχή της αμοιβαιότητας», που όλους τους καταστρατηγεί αυτό το «συνταγματικό» κατασκεύασμα.
Ποιος Έλληνας δικαστής θα δεχτεί να εφαρμόσει οποιαδήποτε πράξη ή νόμο ή ντιρεκτίβα που θα στηρίζεται σ' αυτό, όταν θα έχει ήδη ορκιστεί για την τήρηση του ελληνικού Συντάγματος; Κανένας, όσο και αν επιχείρησαν να τους τρομοκρατήσουν με την επίθεση «κάθαρσης», διότι: .


Δεν είναι καν «σύνταγμα»


Σε όλη τη μέχρι τώρα πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού τα «Συντάγματα» ήσαν υπέρτατοι νόμοι, που καθιερώθηκαν μετά από κινήματα ή επαναστάσεις των πολλών κατά των προνομιούχων ολίγων, που τους υποχρέωσαν στην κατοχύρωση όλο και περισσότερων δημοκρατικών και ατομικών δικαιωμάτων, από τις «νομοθεσίες» στις πόλεις-κράτη της αρχαίας Ελλάδας, μέχρι τις νεότερες της Φλωρεντίας, Αγγλίας, Αμερικής και της Μεγάλης Γαλλικής Επανάστασης (1789), από όπου αρύονται και όλα τα νεότερα συντάγματα, δημιουργήματα κινημάτων και λαϊκών διεκδικήσεων. Αυτό ισχύει και για την Ελλάδα, με τα συντάγματα της Ελληνικής Επανάστασης (1821 - 1827), τα πιο προοδευτικά όλου του κόσμου, της επανάστασης του 1843, του 1909 και της Μεταπολίτευσης.
Για πρώτη φορά, στο δυτικό κόσμο τουλάχιστον, επιχειρείται να επιβληθεί εκ των άνω, πραξικοπηματικά, Σύνταγμα που να κατοχυρώνει προνομιακά τα συμφέροντα των ολίγων, δηλ. των τραπεζών, των υπερεθνικών εταιριών, της ...ελεύθερης αγοράς, «για απεριόριστο χρόνο»!. Και μάλιστα με τη συναίνεση των λαών (που καταργούνται), μέσω αντιπροσώπων που οι ίδιοι τοποθετούν ευθέως ή μέσω των μηχανισμών τους επάνω στους λαούς. Γι' αυτό και η προσπάθεια υφαρπαγής και απάτης.


Δεν υπήρξε εντολή κατάρτισης «Συντάγματος»


Η Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε. στο Λάακεν το 2001 αποφάσισε τη συγκρότηση ενός σώματος, της «Συνέλευσης για το μέλλον της Ευρώπης», με εκπροσώπους των εθνικών κυβερνήσεων, των εθνικών κοινοβουλίων, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής (Commission). Η Συνέλευση αυτή είχε ως εντολή την «επεξεργασία εναλλακτικών προτάσεων για ορισμένα από τα μεγάλα ζητήματα της ευρωπαϊκής ενοποίησης). Όμως, υπερβαίνοντας αυθαίρετα (με την ενθάρρυνση των Μεγάλων της Ε.Ε.) την εντολή της, εκπόνησε τελικά και ταχύτατα ένα ενιαίο κείμενο με σαφή χαρακτηριστικά Συντάγματος.
Και μόνο αυτό θα αρκούσε, για να χαρακτηριστεί ολόκληρο το εγχείρημα. Απουσία προβληματισμού, διαλόγου, ενημέρωσης των λαών, συμμετοχής των λαών στις αποφάσεις που σφραγίζουν το μέλλον τους, κοντολογής παντελής έλλειψη, αν όχι περιφρόνηση, της ουσίας της Δημοκρατίας.
Το σχέδιο της Συνέλευσης αυτής υποβλήθηκε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της θεσσαλονίκης (Ιούνιος 2003), το οποίο και το αποδέχτηκε ως βάση για μελλοντικές διαπραγματεύσεις. Η Διακυβερνητική Διάσκεψη της Ρώμης (Οκτώβριος 2003) δεν ενέκρινε το προσχέδιο αυτό, αλλά, μετά από μυστικές διαβουλεύσεις των Μεγάλων της Ε.Ε., το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Βρυξελών (Ιούνιος 2004) υιοθέτησε, με κάποιες τροποποιήσεις στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, το σχέδιο και ήδη αυτό έχει περάσει στο στάδιο της επικύρωσης από τα κράτη μέλη.
Από τα παραπάνω προκύπτει ένα καίριο ερώτημα: έχει νόημα μια συζήτηση για το περιεχόμενο και τα γενικά χαρακτηριστικά του; Κι αυτό εν όψει και του ότι στην Ελλάδα δε θα τεθεί υπό έγκριση σε δημοψήφισμα (ακόμη άλλωστε δεν έχει θεσπιστεί η διαδικασία για τη διεξαγωγή δημοψηφισμάτων, όπως απαιτεί το Σύνταγμά μας του 2001!), γιατί «τέτοια σοβαρά θέματα δεν μπορεί να γίνονται αντικείμενο οχλοκρατικών εκδηλώσεων» (!), όπως δήλωσε προκλητικά το 1992 ο Τσοχατζόπουλος, με αφορμή πρόταση δημοψηφίσματος για αποδοχή ή όχι της Συνθήκης του Μάαστριχτ.
Επειδή, όμως, στο άρθρο Ι-60 του Σχεδίου αυτού προβλέπεται ότι «κάθε κράτος μέλος μπορεί να αποφασίσει να αποχωρήσει από την Ένωση, σύμφωνα με τους εσωτερικούς συνταγματικούς του κανόνες», καλό θα, είναι να αποκτήσουμε γνώση από τι δεσμά της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής μας πρέπει να απαλλαγούμε.
Όσο γι' αυτούς που θα το «ψηφίσουν», ελπίζουμε να μην υποστηρίξουν αργότερα ότι δεν πρόλαβαν να το μελετήσουν...


Oι αρχές που διέπουν το «Ευρωσύνταγμα»



α) Η αρχή της υποκρισίας και της εξαπάτησης με ταυτόχρονο κυνισμό.

Στα άρθρα 1,2 και 3 αναφέρεται: «Η Ένωση βασίζεται στις αξίες της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, του κράτους δικαίου, καθώς και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι αξίες αυτές είναι κοινές στα κράτη μέλη, σε μια κοινωνία πλουραλισμού, ανοχής, δικαιοσύνης, αλληλεγγύης και απαγόρευσης των διακρίσεων» και «Σκοπός της Ένωσης είναι η προαγωγή της ειρήνης, των αξιών της και της ευημερίας των λαών της. Η Ένωση παρέχει στους πολίτες της ένα χώρο ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης, χωρίς εσωτερικά σύνορα, και μία ενιαία αγορά όπου ο ανταγωνισμός είναι ελεύθερος και ανόθευτος...»!!!
Πότε οι ευρωπαϊκές χώρες είχαν τέτοιες αξίες και αρχές; Όταν τις «εφάρμοζαν» σε βάρος των αποικιών τους μέχρι και πρόσφατα, λεηλατώντας, καταστρέφοντας και εξευτελίζοντας λαούς και πολιτισμούς στην κεντρική και νότια Αμερική, την Αφρική και την Ασία, την Κύπρο και τώρα στη Γιουγκοσλαβία και το Αφγανιστάν και (όπως θα επιχειρήσουν) τις χώρες της περιφέρειας; Όσο για τους σκοπούς της, μόνο στην αναφορά της για «ενιαία αγορά» και «ανταγωνισμό ελεύθερο και ανόθευτο» είναι κυνικά ειλικρινής και πάλι ως ένα σημείο.
Στόχος της είναι η απόλυτη κυριαρχία του τραπεζοχρηματιστηριακού κεφαλαίου και των υπερεθνικών εταιριών, χωρίς κανένα περιορισμό εθνικό ή λαϊκό, δηλ. η διεύρυνση της αμερικανικοευρωπαϊκής παγκοσμιοποίησης. Είναι ειλικρινής ως ένα σημείο, γιατί ο «ελεύθερος και ανόθευτος» ανταγωνισμός θα υπάρχει όπου θα συμφέρει, αλιώς θα κυριαρχούν οι μονοπωλιακές μορφές του κεφαλαίου τους.
Και συνεχίζει το άρθρο Ι-3. Σκοπός «...μια άκρως ανταγωνιστική κοινωνική οικονομία της αγοράς...», όπου το «κοινωνική» μόνο ως αυθάδης ειρωνεία ακούγεται, και «...Η Ένωση συμβάλλει στην ειρήνη... στο ελεύθερο δίκαιο εμπόριο και στην αυστηρή τήρηση και ανάπτυξη του διεθνούς δικαίου και, ιδίως, στο σεβασμό των αρχών του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών»!! Και πάλι αυθάδης ειρωνεία με το δίκαιο ... ελεύθερο εμπόριο και την αυστηρή τήρηση κ.λ,π., που τα είδαμε να εφαρμόζονται τόσο πιστά στην Κύπρο, στο Αιγαίο, στο Ιράκ, την Παλαιστίνη και όπου γης, όταν μάλιστα «τα κράτη μέλη υποστηρίζουν ενεργά και ανεπιφύλακτα την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλεια» (αρθρ. III- 294) με τους προληπτικούς πολέμους και τους τρομονόμους, ώστε να εξασφαλίζονται από τους αμφισβητίες.
Με τέτοια παραδείγματα είναι γεμάτο το υπό ψήφιση λεγόμενο ευρωσύνταγμα. Μια απλή ανάγνωση αρκεί - για να μας γεμίσει από αγανάκτηση, ιδιαίτερα όταν στα άρθρα ΙΙ-6,7,8 αναφέρεται στο «δικαίωμα στην ελευθερία και την ασφάλεια, στο σεβασμό της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής και στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα»!!!


Β) Η αρχή της αντιδημοκρατικότητας και αντικοινωνικότητας


Στην αρχή της ίδρυσης της, ως ΕΟΚ τότε, παρά την αντιδημοκρατική δομή της, μπορούσε να αντιτείνει ότι με την αρχή της ομοφωνίας των κρατών μελών στις αποφάσεις τους θα μπορούσε κάθε κράτος να αποτρέψει θέσπιση κανόνων και λήψη αποφάσεων επιβλαβών για τους λαούς της. Σταδιακά το λεγόμενο veto περιορίστηκε μέχρι και την πλήρη, σχεδόν, άρνηση του, στο «Ευρωσύνταγμα». Τώρα πλέον παντοδύναμο όργανο είναι η Επιτροπή (Commission), που έχει την εκτελεστική και νομοθετική εξουσία. Στην ουσία ούτε καν οι 25 επίτροποι τις ασκούν. Τις εξουσίες τις έχουν οι (25000 περίπου) υπάλληλοι-γραφειοκράτες, που λειτουργούν ως εκτελεστές (κι αυτοί) των εντολών του τραπεζοχρηματιστηριακού κεφαλαίου και των μεγάλων εταιριών. Το Συμβούλιο Πρωθυπουργών και των ομολόγων (για το αντίστοιχο θέμα) Υπουργών ουσιαστικά παίζουν δεύτερο, συνήθως, ρόλο, εκτός αν απειλούνται σοβαρά συμφέροντα κάποιων μεγάλων της Ε.Ε. Το δε Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο παίζει τριτεύοντα ρόλο, καθώς μόνο συντρέχουσες με άλλες αρχές εξουσίες μπορεί να ασκήσει. Μόνο του μόνο κάποια ψηφίσματα διακοσμητικά μπορεί να εκδώσει. Καταργείται ακόμη και η διάκριση των εξουσιών, η μεγάλη δημοκρατική κατάκτηση και μάλιστα ... ευρωπαϊκή.
Οι λαοί (και τα έθνη) καταργούνται» τα κράτη-έθνη χάνουν κάθε αυτονομία Στο άρθρο Ι-10 ορίζεται ότι «Το Σύνταγμα και οι κανόνες δικαίου που θεσπίζονται από τα Όργανα της Ένωσης στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων που της ανατίθενται υπερέχουν έναντι του δικαίου των κρατών μελών»! θρασύτατη διακήρυξη (και άκυρη ως αντισυνταγματική, όπως αναφέρθηκε στην αρχή του παρόντος κειμένου), ιδιαίτερα όταν τάχα αυτοπεριορίζεται με το «στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων που της ανατίθενται», αφού μόνη της αναλαμβάνει και καταγράφει αυτές τις αρμοδιότητες και μετά ζητά την επικύρωση
από τα κράτη-μέλη της, χωρίς δικαίωμα λόγου και τροποποιήσεων. Αλλωστε αναλαμβάνει όλες τις αρμοδιότητες είτε αποκλειστικά είτε ως.. .συντρέχουσες!
Έτσι στο άρθρο Ι-9 «Η οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων της Ένωσης διέπεται από την αρχή της ανάθεσης των αρμοδιοτήτων. Η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Ένωσης διέπεται από τις αρχές της επικουρικότητας και της αναλογικότητας». «...Δυνάμει της αρχής της επικουρικότητας, στους τομείς οι οποίοι δεν υπάγονται στην αποκλειστική της αρμοδιότητα, η Ένωση παρεμβαίνει...».
Μέχρι τώρα στους τομείς αυτούς τα κράτη-μέλη είχαν την αποκλειστική αρμοδιότητα. Αυτοί ήσαν η βιομηχανία, η προστασία και η βελτίωση της ανθρώπινης υγείας, η παιδεία, η επαγγελματική κατάρτιση, η νεολαία και ο αθλητισμός, ο πολιτισμός και η πολιτική προστασία (άρθρο Ι-16). Με το «Σύνταγμα» αυτό και οι τομείς αυτοί υπόκεινται στην υποστηρικτή, συντονιστική ή συμπληρωματική δράση (το ίδιο άρθρο)!! Και μάλιστα, αν σ' αυτές τις δράσεις δε συμφωνεί το κράτος μέλος, ακολουθείται μια αλλοπρόσαλλη διαδικασία στο λεγόμενο «Πρωτόκολλο σχετικά με την εφαρμογή της επικουρικότητας και της αναλογικότητας» προσαρτημένο στο «Σύνταγμα». Για τα πάντα μπορεί η Επιτροπή (Commission) να νομοθετεί, ακόμη και για τα παραπάνω, όποτε και όπως της ...καπνίσει. Τότε, (παρ.5) «Κάθε εθνικό κοινοβούλιο κράτους - μέλους ή κάθε σώμα αντιπροσώπων εθνικού κοινοβουλίου μπορεί, εντός προθεσμίας έξι εβδομάδων..., να απευθύνει προς τους Προέδρους (με κεφαλαία τώρα, ενώ το εθνικό κοινοβούλιο με μικρά γράμματα, παρακαλώ...) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου των Υπουργών και της Επιτροπής αιτιολογημένη γνώμη στην οποία εκτίθενται οι λόγοι για τους οποίους εκτιμά ότι η εν λόγω πρόταση δεν συνάδει με την αρχή της επικουρικότητας...», οπότε γίνεται ...δίκη(!) υπό όρους που προδικάζουν την απόφαση. Διότι μπορεί μεν η απόφαση να υποχρεώνει την Επιτροπή σε επανεξέταση, αλλά (παρ.6) «...Μετά την επανεξέταση αυτή, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να διατηρήσει, να τροποποιήσει ή να αποσύρει την πρόταση της»! Εδώ αρμόζει μόνο το «Κύριε, ελέησον!».
Δε λειτουργεί, πλέον, βάσει του κατασκευάσματος αυτού (το οποίο είναι, όπως είπαμε παράνομο, ακόμη και αν ψηφισθεί), το κράτος-μέλος, ούτε καν ως νομαρχία της Ε.Ε. Τώρα πλέον φάνηκε καθαρά γιατί οι άρχουσες ελίτ των διάφορων (κυρίως μικρών) κρατών θέλουν να μπουν στην Ε.Ε. θα είναι προστατευμένες από λαϊκές απαιτήσεις, ακόμη και από τυχόν θερμόαιμους φιλοευρωπαϊστές πολιτικούς, που όμως θα αμφισβητήσουν ενδεχομένως τα προνόμια τους, όπως φάνηκε πρόσφατα στη χώρα μας με το «πρόβλημα» του «βασικού μετόχου», όπου έσπευσε η Επιτροπή να προστατεύσει τους νταβατζήδες από την εφαρμογή του ελληνικού Συντάγματος. Τα ίδια θα συμβαίνουν πλέον στους χώρους της υγείας, παιδείας, νεολαίας και αθλητισμού, επαγγελματικής κατάρτισης, πολιτισμού, πολιτικής προστασίας και... βιομηχανίας. Εδώ θα φουντώσουν χιλιάδες πλέον νταβατζήδες, που θα τους προστατεύουν οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς και του ... ανόθευτου ανταγωνισμού. Κι ας υπάγονταν οι τομείς αυτοί στην αρμοδιότητα των εθνικών κυβερνήσεων! Το νέο φαινόμενο: n συμμεετοχική δημοκρατία
Ενώ οι λαοί, και η λέξη ακόμη, απουσιάζουν από το «Σύνταγμα» αυτό, εισάγεται ο νέος όρος, οι πολίτες της Ένωσης και οι αντιπροσωπευτικές ενώσεις (τους), η πρώτη δειλή καθιέρωση των λεγόμενων «μη κυβερνητικών οργανώσεων», που φιλοδοξούν να υποκαταστήσουν τα κόμματα και τους λαούς και να περνούν κάτω από ποικιλώνυμους τίτλους σχεδόν όλες τις θελήσεις των χρηματοδοτών τους.
Ενώ απειλούν τα μη φιλοευρωπαϊκά κόμματα με το άρθρο Ι-45 παρ.4, όπου «τα πολιτικά κόμματα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής πολιτικής συνείδησης και στην έκφραση της βούλησης των πολιτών της Ένωσης» (τι θα γίνει αν δε συμβάλλουν στην ... ευρωπαϊκή συνείδηση;), από την άλλη ευνοούν τους ...πολίτες (;) με το άρθρο 1-46 «Αρχή της συμμετοχικής δημοκρατίας: παρ.1 Τα όργανα της Ένωσης δίδουν, με τα κατάλληλα μέσα (και χρηματοδοτήσεις;), στους πολίτες και τις αντιπροσωπευτικές ενώσεις (;) τη δυνατότητα να...». Ο Γιωργάκης, φαίνεται, πήρε πρώτος το μήνυμα: τα κόμματα τέλος! Αλλά τότε πώς οι πολίτες (έστω) της Ένωσης θα διεκδικήσουν δικαιότερη κοινωνία και ανθρώπινη ζωή για όλους;


Οι τράπεζες υπεράνω όλων


Το όνειρο των κεφαλαιούχων, της ανώτερης αστικής τάξης, φαίνεται να πραγματώνεται τον 21° αιώνα, μετά τους αγώνες (!) εκατονταετιών. Να κατοχυρωθεί η απόλυτη ασυδοσία τους και να κυριαρχούν τα κεφάλαια επί της πολιτικής. Διότι πραγματική πολιτική σημαίνει αγώνες για μια καλύτερη, δικαιότερη, πιο ανθρώπινη κοινωνία, κάτι που αυτό το κατασκεύασμα απαγορεύει εις τους αιώνας των αιώνων. Έτσι τα αντιπροσωπευτικά όργανα τους, οι τράπεζες κατοχυρώνουν την ισχύ τους : (’ρθρο III-185) «Πρωταρχικός στόχος του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών είναι η διατήρηση της σταθερότητας των τιμών. Το Ε.Σ.Κ.Τ. ενεργεί σύμφωνα με την αρχή της ανοιχτής οικονομίας της αγοράς με ελεύθερο ανταγωνισμό». Ούτε λέξη για ανάπτυξη, για απασχόληση, για εξασφάλιση ανθρώπινης ζωής. Ρητά και κυνικά: μόνο ανοικτή αγορά και ελεύθερος ανταγωνισμός. Κανένα περιθώριο για άσκηση κοινωνικής πολιτικής, δηλ. πολιτικής! Και σε επίδειξη ισχύος (III-186): «Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να επιτρέπει την έκδοση τραπεζογραμματίων ευρώ ... τα κράτη μέλη μπορούν (!) να εκδίδουν κέρματα ευρώ, η ποσότητα των οποίων τελεί υπό την έγκριση της Ε.Κ.Τ. ...». Τι τους χρειάζονται, επιτέλους, τα κράτη μέλη; Γιατί δεν τα «καταργούν» μια και καλή, ώστε να μην υπάρχει κανένας φραγμός στην προέλαση του εφιάλτη της παγκοσμιοποίησης.

γ) Η αρχή της προστασίας του απολυταρχισμού της αγοράς και του ανόθευτου ανταγωνισμού

Μακρηγορήσαμε. Για το τι είδους είναι το αυτοονομαζόμενο ευρωσύνταγμα δε χρειάζονται περισσότερα. Ας κλείσουμε όμως με τη λεγόμενη «Ρήτρα Αλληλεγγύης».
Θα περιμέναμε η αλληλοπροστασία και η αλληλεγγύη ανάμεσα στα κράτη μέλη να καθιερώνονται με τη Ρήτρα αυτή. θα ήταν, φυσικά, αφέλεια. Διαβάστε: (άρθρο Ι-42) «Η Ένωση και τα κράτη-μέλη της ενεργούν από κοινού με πνεύμα αλληλεγγύης, εάν ένα κράτος μέλος δεχθεί τρομοκρατική επίθεση ή πληγεί από φυσική ή ανθρωπογενή καταστροφή. Η Ένωση κινητοποιεί όλα τα μέσα που έχει στη διάθεση της, συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών μέσων..., για...». Έτσι οι όποιες κινητοποιήσεις κατά της θεοποίησης της Αγοράς κλ.π. θα ονομάζονται τρομοκρατικές επιθέσεις και... ανθρωπογενείς(!) καταστροφές και οι διάφορες ελίτ, πρωτογενείς ή ευρωγενείς, θα αισθάνονται ασφαλείς!
Και μια και μιλήσαμε για «στρατιωτικά μέσα», ας υπογραμμίσουμε και τις «Ειδικές διατάξεις εφαρμογής της κοινής πολιτικής ασφάλειας και άμυνας», άρθρο Ι-40: « Η κοινή πολιτική ασφάλειας και άμυνας αποτελεί εγγενές (!) στοιχείο της κοινής εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας (Κ.Ε.Π.Π.Α.) ... Η Ένωση μπορεί να κάνει χρήση των μέσων αυτών σε αποστολές εκτός Ένωσης (!), προκειμένου να διασφαλίζει τη διατήρηση της ειρήνης, την πρόληψη (!) των συγκρούσεων και την ενίσχυση της διεθνούς ασφάλειας, σύμφωνα με τις αρχές του χάρτη των Ηνωμένων Εθνών...».
Και αν ένα μέλος δεχτεί επίθεση; Ας τα βγάλει πέρα μόνο του. Η Ένωση ενδιαφέρεται μόνο για την κατίσχυσή της (μαζί με τις ΗΠΑ) όπου τα συμφέροντα των μεγάλων της απαιτούν. Ακόμη και προληπτικά!
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να αποκλείσουν εις το διηνεκές οποιαδήποτε κοινωνική αλλαγή. Και φαίνεται να πιστεύουν (ή μάλλον να μας κάνουν να νομίζουμε ότι πιστεύουν) ότι θα το κατορθώσουν ...

Μόνη διέξοδος n αποχώρηση από την Ε.Ε.


Δε χρειάζονται άλλα. Η μόνη οδός αποφυγής του πλήρους αφανισμού είναι η εφαρμογή του άρθρου Ι-60 για αποχώρηση από την ... Ένωση. Ως εισαγωγή γι' αυτήν είναι η ακύρωση του νόμου ψήφισης του «Ευρωσυντάγματος» με ένα άλλο απλό νόμο. Στήριξη, λοιπόν, όσων προτείνουν την αποχώρηση από την Ε.Ε. Όσο γι' αυτούς που δυσανασχετούν με το «Ευρωσύνταγμα», αλλά ευελπιστούν σε αγώνες αλλαγής του (παρόλο που, κατά παγκόσμια πρωτοτυπία, δεν υπάρχει νομική δυνατότητα τροποποίησης του, σύμφωνα πάντοτε με το ίδιο, αφού και για την παραμικρή αλλαγή θα απαιτείται περίπλοκη διαδικασία και «κοινή συμφωνία»!), να θυμίσουμε πως, αν κάτι ανάλογο, όπως πρότειναν και τότε μερικοί που έπαιζαν το ρόλο του διαμεσολαβητή, επιχειρούσαμε και μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, δε θα υπήρχαμε καν. θα είχαμε υποστεί όλες τις γενοκτονίες.
Σημείωση: όλα τα θαυμαστικά και ερωτηματικά στο κείμενο είναι δικά μας.

Μπροστά σε τεράστια προβλήματα


Τη στιγμή που τα μεγάλα εθνικά και οικονομικά προβλήματα γιγαντώνονται (βλ. άλλες στήλες), η πολιτική ηγεσία, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, αποδεικνύεται ανεπαρκής ή και επικίνδυνη, καθώς είναι εξαρτημένη (έστω όχι με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο βαθμό) από τους διαπλεκόμενους επιχειρηματίες και (μαζί μ’ αυτούς) από ξένα κέντρα, που της υπαγορεύουν την πολιτική της.
Η εξάρτηση μεταφέρει στην Ελλάδα και τις συγκρούσεις συμφερόντων των ξένων, που ενισχύονται από τις επιδιώξεις των εδώ μεσαζόντων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. είναι φυσικό να ταλανίζεται από τις συγκρούσεις αυτές, αφού και ο πρόεδρός της παρακολουθεί άβουλος όσα γίνονται γύρω του. ’λλες συγκρούσεις εκδηλώνονται ως εσωκομματικές, πχ. η επίθεση Μεϊμαράκη (συγκρότημα Κόκκαλη) κατά υπουργών, επεισόδια στο συνέδριο της νεολαίας ΠΑΣΟΚ. ’λλες ως συγκρούσεις της Ν.Δ. με το ΠΑΣΟΚ (εξοπλιστικά κλπ.).
Τα περισσότερα και ισχυρότερα ΜΜΕ συμπεριφέρονται σαν να μην αναγνωρίζουν την κυβέρνηση, απαιτώντας την επαναφορά στην προ της 7/3/04 τάξη (ή αταξία;) πραγμάτων, διαφορετικά απειλούν τον Καραμανλή με έξωση. Έχουν κηρύξει πόλεμο.

Η επίθεση Μητσοτάκη κατά Παπαδόπουλου

Αντιθέτως προβάλλουν τον άθλιο Μητσοτάκη, σαν να είναι όλοι οι πολιτικοί υποχρεωμένοι να τον αποδέχονται ως μέντορά τους. Τελευταίο κατόρθωμά του η πρωτοφανής επίθεση κατά του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Τ. Παπαδόπουλου («νταηλίκια», «έχει υπερβεί τα όρια» κλπ.), μια μέρα πριν την επίσκεψη στην Κύπρο του Έλληνα πρωθυπουργού! Η επίθεση είχε στόχους:
Α) Να φθείρει τον Πρόεδρο της Κύπρου και να κάνει όσο μεγαλύτερη ζημιά μπορεί στο εθνικό θέμα.
Β) Να δώσει την εντύπωση ότι την κυβερνητική πολιτική τη χαράσσει αυτός και όχι ο πρωθυπουργός.
Γ) Να δώσει ένα ακόμη μήνυμα προς τους ξένους προστάτες του ότι αυτός, η θυγατέρα του και οι συν αυτοίς μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τα ξένα συμφέροντα . Δηλ. έμμεσα τους ζητούσε να ενισχύσουν τις υπόγειες κινήσεις του για ανατροπή του άβουλου Καραμανλή από την αδίστακτη Ντόρα (σε συνεργασία με ένα μέρος του ΠΑΣΟΚ).

Η κατάσταση στο ΠΑΣΟΚ

Ο Γιωργάκης, αφού κατάλαβε ότι είναι ανίκανος να επηρεάσει τα πράγματα στην Ελλάδα, αποφάσισε να επηρεάσει τις εξελίξεις στην πατρίδα της μαμάς του. Δυστυχώς, τάχθηκε υπέρ του Κέρι και βρέθηκε στην ... αντιπολίτευση! Έτσι μετεκλογικά άρχισε την κριτική προς το Μπους και εμφανίζεται ως αντιαμερικανός(!!), ίσως και γιατί πήρε το μήνυμα ότι είναι υπό προθεσμία και συντόμως θα αντικατασταθεί από άλλον, που τουλάχιστον να καταλαβαίνει τι γίνεται γύρω του.
Προς το παρόν και με τη βοήθεια ανθρώπων της πολιτικής και της αυτοδιοίκησης προσπαθεί να υλοποιήσει την έμμονη ιδέα του να αλλάξει τη διοικητική λειτουργία της Ελλάδας: αποδυνάμωση έως διάλυση των νομαρχιών και του κράτους, ενίσχυση δήμων και περιφερειών, οι οποίες να υπάγονται απ’ ευθείας στην Ε.Ε., δηλ. διάλυση της Ελλάδας! Κι επειδή δεν τα καταφέρνει με τη χώρα, ξεκίνησε να τα εφαρμόζει στο κόμμα (του;): διαλύει τις Νομαρχιακές Επιτροπές!

Προεδρολογία και εκλογές

Εξηγήσαμε στο προηγούμενο φύλλο της «Ε», γιατί κατά τη γνώμη μας ούτε ο Καραμανλής ούτε ο Γιωργάκης θέλουν εκλογές την άνοιξη και θα επιδιώξουν συμφωνία σε πρόσωπο κοινής αποδοχής. Κάθε ΜΜΕ (με τα συμφέροντα που εκφράζει) προβάλλει τον εκλεκτό του. Ένας απ’ αυτούς, ο Ν. Κωνσταντόπουλος, αφού απέτυχε να προκόψει με το κόμμα του, προσπαθεί να εξασφαλίσει το χρίσμα, περιοδεύοντας μεταξύ εκδηλώσεων της Ν.Δ. και Αγίου Όρους(!), μήπως συγχωρηθεί από το Θεό για όσα είπε για τις ταυτότητες...
Τα ονόματα που κυκλοφορούν συζητούνται μόνο ως πολιτικό κουτσομπολιό και όχι γιατί θεωρείται ότι η οποιαδήποτε επιλογή θα διαφοροποιήσει τα πολιτικά δεδομένα. Η πρόταση της κυβέρνησης πιθανό να ανακοινωθεί αμέσως μετά τις 17/12, για να μεταστρέψει το ενδιαφέρον από τις δυσμενείς (ως αναμένεται) αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Δεν αποκλείεται οι εσωκομματικοί αντίπαλοι στα δύο μεγάλα κόμματα να θελήσουν, μέσω της εκλογής Προέδρου, να δρομολογήσουν πολιτικές εξελίξεις, αν εκτιμήσουν ότι οι συσχετισμοί τους ευνοούν. Δικαιολογίες, για να απορρίψουν τον οποιονδήποτε υποψήφιο προτείνουν οι αρχηγοί τους, υπάρχουν πολλές.
Για τα συνέδρια ΚΚΕ και ΣΥΝ και τη γενικότερη κατάσταση στην αριστερά μάλλον ισχύουν όσα γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο.
To A.Σ.Κ.Ε. έχει τυπώσει μπλοκ οικονομικής εξόρμησης των 5 και 20€
Παρακαλούμε για την τακτική μηνιαία ενίσχυσή σας
Επίσης οι συνδρομητές της "Ε" μη ξεχνάτε τη συνδρομή σας. Δυστυχώς όπως διαπιστώνετε, το κόστος για κάθε φύλλο που σας αποστέλλεται έφτασε τις 500δρχ. Ευχαριστούμε.
Με κακόγουστες διαφημίσεις και τυμπανοκρουσίες και με καθυστέρηση πάνω από ένα χρόνο άρχισε η εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Ανάπτυξης, ΕΣΠΑ 2007-2013. Ο πομπώδης τίτλος δεν είναι τίποτα άλλο από την εξέλιξη των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης (ΚΠΣ), των παλιών πακέτων Ντελόρ.
Για το ΕΣΠΑ έγινε πολύς λόγος στα τέλη του 2005 με τα γνωστά επικοινωνιακά κόλπα, αφού, λόγω της διεύρυνσης της Ε.Ε. με 10 νέες χώρες και της μείωσης του συνολικού ποσού που μοίρασε η Ε.Ε. σε 862,5 δισ. ευρώ, στη χώρα μας αναλογούν μόνο 20,4 δισ. ευρώ, που μετά την αφαίρεση των εισφορών μας στον κοινοτικό προϋπολογισμό μένουν «καθαρά» 19,7 δισ. ευρώ, δηλ. λιγότερα από τα 26 δισ. ευρώ του Γ΄ ΚΠΣ 2000-2006. Αλλά ακόμη κι αυτά τα 19,7 δισ. δεν έχουν απορροφηθεί (η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι απομένει το 25%) και όσα έχουν απορροφηθεί γνωρίζουμε με ποιο τρόπο διατέθηκαν και ποιοι τα τσέπωσαν. Το ίδιο θα συμβεί και με το ΕΣΠΑ .
Θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι, λόγω της διεύρυνσης με φτωχότερες χώρες, γίναμε ...πλούσιοι και γι’ αυτό μειώνονται τα κονδύλια για την Ελλάδα. ’λλωστε ο Μπλερ (η Βρετανία είχε τότε την προεδρία της Ε.Ε.) είχε ταχθεί υπέρ της τελικής κατάργησης των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, ανοήτως για το ιδεολόγημα της Ε.Ε, επωφελώς, ίσως, για τη Βρετανία…
Ο κόσμος δεν έχει ωφεληθεί ούτε πρόκειται να ωφεληθεί από τα διάφορα ΕΣΠΑ ή ΚΠΣ, που αποτελούν το επιχείρημα ότι, αν φύγουμε από την Ε.Ε., θα χρεωκοπήσουμε. Τα 19,7 δις ευρώ του ΕΣΠΑ, ακόμη και αν απορροφηθούν όλα, δεν καλύπτουν ούτε το ετήσιο έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών, που το 2006 έφθασε στα 23,6 δισ. ευρώ, τα οποία όμως δεν πληρώνουν οι ευνοούμενοι της Ε.Ε., αλλά οι φτωχότεροι, που συνεχίζουν να βιώνουν την ακρίβεια με την εκτίναξη του πληθωρισμού, με μισθούς καθηλωμένους και με συνεχείς περικοπές στην ασφάλιση και την υγειονομική περίθαλψή τους. Η διόγκωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου είναι πρωτοφανής, η βιομηχανική παραγωγή μειώνεται συνεχώς και η αύξηση του ΑΕΠ είναι αποτέλεσμα «δημιουργικής λογιστικής», πέραν του γεγονότος ότι στο ΑΕΠ υπολογίζονται και τα δάνεια! Όλ’ αυτά, που είναι αποτέλεσμα της παραμονής μας στην Ε.Ε., προστάτιδας του μεγάλου κεφαλαίου, δεν προοιωνίζονται αισιόδοξο μέλλον και οι προβλέψεις χειροτερεύουν από την εκτίναξη του δανεισμού των νοικοκυριών, την αλματωδώς διογκούμενη ακρίβεια και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών. Μάλλον θα χρειαστεί να πουλήσουμε και τη ΒΕΣΠΑ, γιατί από το ΕΣΠΑ….

Κατά καιρούς ακούγονται διάφορα φαιδρά για την «Κρητική Αυτονομία». Κάποιοι επιτήδειοι ή αφελείς φωνάζουν σχετικά συνθήματα από το γήπεδο των Μαλλίων και τα Ζωνιανά μέχρι την κινητοποίηση των Κρητικών αγροτών στον Πειραιά.
Το πράγμα γίνεται σοβαρότερο όταν ο (προστατευόμενος των ΗΠΑ) Πατριάρχης Βαρθολομαίος καλεί τους μητροπολίτες της Κρήτης και της Δωδεκανήσου (που υπάγονται στο Πατριαρχείο) να αποκτήσουν … τουρκική υπηκοότητα (για να μπορούν να τον διαδεχθούν!) κι όταν διαδίδεται (εμείς αδυνατούμε να το πιστέψουμε) ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος συμφωνεί!
Σ’ αυτά ήρθε να προστεθεί η … απειλή του Γιώργου Βαρδινογιάννη στην κοπή της πίτας της Παγκρήτιας: «Ας μας προσέχουν, να μην κηρύξουμε την Κρητική Αυτονομία!» Το λόγο πήρε αμέσως ο τ. υπουργός Λ. Βερυβάκης κι έβαλε τα πράγματα στη θέση τους: «Η Κρήτη είναι ένας τόπος που διάλεξε να ζει ως Ελλάς, στην Ελλάδα όλων των Ελλήνων, που δημιούργησε ο Ελ. Βενιζέλος!», εισπράττοντας την επιδοκιμασία της μεγάλης πλειοψηφίας των παρευρισκομένων.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ιδιαίτερα της ανώτατης παιδείας, οδηγεί σε εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων και πολλών δυνατοτήτων. Παρά τις διαβεβαιώσεις για δημόσια και δωρεάν παιδεία, συνοδευόμενες με προοδευτική φρασεολογία, η εκπαίδευση παραμένει προνόμιο κυρίως των υψηλών εισοδηματικά τάξεων, των οποίων οι γόνοι έχουν εξασφαλισμένη την είσοδο στην αγορά εργασίας. Για τους υπόλοιπους υποστηρίζεται πως η παιδεία αποτελεί αυτοσκοπό και δεν πρέπει να έχει καμία σχέση με την παραγωγή. Εξάλλου το σύστημα χρειάζεται φτηνά εργατικά χέρια και ελάχιστους εκλεκτούς.
Έτσι, σπς σχολές πρώτης ζήτησης, όπως το Πολυτεχνείο, η Νομική και η Ιατρική, οι φοιτητές αγροτικής καταγωγής δεν ξεπερνούν το 2% και οι φοιτητές εργατικής καταγωγής φτάνουν το 10 έως 12%. Αντίθετα, στις δεύτερες σχολές των ΑΕΙ και στα ΤΕΙ τα παιδιά των αγροτών καταλαμβάνουν το 12 έως 15% και τα παιδιά εργατικών οικογενειών το 30 έως 32%. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό-ερευνητή Χρήστο Κατσίκα, τα πτυχία των "ανεπιθύμητων" σχολών προσφέρουν κοινωνική θέση και επαγγελματική εξασφάλιση ισότιμη με εκείνη που δίνει το απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σπς βιομηχανικές χώρες. Στις προηγούμενες δεκαετίες και σε δύσκολες εποχές η εικόνα ήταν διαφορετική, καθώς μεγάλα ποσοστά παιδιών από αγροτικές, εργατικές και γενικά οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων σπούδαζαν σε περιζήτητες σχολές.
Επίσης, συνεχώς αυξάνονται οι άνεργοι με πτυχίο. Ήδη ανέρχονται σε 168.000 και η κατάσταση χειροτερεύει. Από το 1998 οι άνεργοι με διδακτορικό αυξήθηκαν κατά 50%. Την ίδια περίοδο η ανεργία μειώθηκε κατά 18% στους απόφοιτους γυμνασίου και λυκείου και κατά 27% στους απόφοιτους δημοτικού.
Η Πολιτεία έχει χρέος να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σπουδών σ' όλους τους νέους, να αναμορφώνει τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο των σύγχρονων τάσεων της οικονομίας, της απασχόλησης και των ανθρωπιστικών αναγκών και παράλληλα να ανοίγει διεξόδους προς την εργασία, γιατί χωρίς αυτήν δεν υπάρχουν κίνητρα για εκπαίδευση, δηλαδή δεν υπάρχει πρόοδος και άνοδος του βιοτικού και πνευματικού επιπέδου στη χώρα που γέννησε την επιστήμη και ανέδειξε τον πολιτισμό.
Στο παρελθόν έγιναν προσπάθειες “εκλογίκευσης” του ασφαλιστικού προβλήματος με τις προτάσεις Γιαννίτση και την έκθεση Σπράου, ρίχνοντας το βάρος στις πλάτες των εργαζομένων και των συνταξιούχων. Σύμφωνα με τις προτάσεις Γιαννίτση, η βασική σύνταξη σήμερα θα ήταν 163 € και η αναπηρική 79 €. Οι αντιδράσεις τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από στελέχη του ΠΑΣΟΚ, που αναλογίζονταν το πολιτικό κόστος, απομάκρυναν τέτοιες μεθοδεύσεις ή μάλλον τις ανέβαλαν για το μέλλον…
Τώρα, μετά τον ορυμαγδό της καταστροφολογίας και την πλύση εγκεφάλου από τα ΜΜΕ και τον πολιτικό κόσμο της χώρας, πλην της αριστεράς, προωθούν ένα νομοσχέδιο πολλαπλάσια χειρότερο, το οποίο ισοπεδώνει κεκτημένα δικαιώματα πολλών δεκαετιών, που κερδήθηκαν με θυσίες και αγώνες, εξιλεώνοντας την κακοδιαχείριση, την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου και κάποιων συνδικαλιστικών ηγεσιών, την αρπαγή των περιουσιακών στοιχείων των ταμείων ασφάλισης και τη διασπάθιση των κεφαλαίων, που με κόπο και από το υστέρημά του είχε αποταμιεύσει στα ταμεία του ο εργαζόμενος λαός.
Έτσι με μειώσεις συντάξεων έως 15% και αύξηση των ορίων ηλικίας 2-7 χρόνια (στις γυναίκες έως 15 χρόνια) επιχειρεί η κυβέρνηση κάτω από την καθοδήγηση ΕΕ-ΔΝΤ, να λύσει το ασφαλιστικό πρόβλημα και όχι μόνο. Συρρικνώνει, σχεδόν ακυρώνει, τις υποχρεώσεις του κράτους για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης του ασφαλιστικού συστήματος, υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 102, που το ελληνικό κράτος έχει επικυρώσει με το νόμο 3251/1955, επαναφέρει το αντισυνταγματικό ΛΑΦΚΑ, δηλαδή την εσωτερική αναδιανομή εισοδήματος μεταξύ των συνταξιούχων και αφήνει πολλές σκόπιμες ασάφειες για να ρυθμιστούν σημαντικότατα θέματα με υπουργικές αποφάσεις, φυσικά εις βάρος των συνταξιούχων.
Όμως πού βρίσκεται πραγματικά το πρόβλημα του ασφαλιστικού, στις παροχές ή στους πόρους; Όταν η μαύρη εργασία αυξάνεται διαρκώς, όταν δεν εισπράττονται ή χαρίζονται σε μεγάλους εργοδότες ασφαλιστικές εισφορές που έχουν βεβαιωθεί και καταλογισθεί, όταν τα ταμεία κυριολεκτικά λεηλατούνται από τα υπερκέρδη των φαρμακευτικών εταιρειών, από αδικαιολόγητες ακόμα και πλαστές δαπάνες φαρμάκων και εξωνοσοκομειακών υπηρεσιών, όταν δε λειτουργεί κανένας ελεγκτικός μηχανισμός, λόγω διάλυσης και διαφθοράς, πώς θα μπορούσε να ορθοποδήσει το ασφαλιστικό σύστημα; Εξ άλλου τα χρέη του ίδιου του κράτους προς τα ασφαλιστικά ταμεία ξεπερνούν τα 8 δισ. Να λοιπόν οι αιτίες του προβλήματος.
Μα θέλουν να λύσουν το πρόβλημα η κυβέρνηση και οι εντολείς της ΕΕ και ΔΝΤ; Όχι βέβαια. Αυτό που επιδιώκουν είναι μέσα σ’ ένα πλαίσιο άκρατου νεοφιλελευθερισμού να περικόψουν και να αποδομήσουν τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης και τέλος να την καταργήσουν. Τα δομημένα ομόλογα του Καραμανλή θα γίνουν δομημένη σύνταξη, δομημένη υγεία, δομημένη εργασία. Οι συντάξεις θα κατρακυλήσουν σε επίπεδα πείνας και θα δίνονται μόνον αν έχουν δυνατότητα τα κατεστραμμένα ταμεία. Το μόνο που μας εξασφαλίζουν, προς το παρόν, είναι 360 € μηνιαίως και τη δια βίου εργασία, τη μαύρη εργασία, την ελαστικοποιημένη και ιδιαίτερα για τους νέους. Για τους υπόλοιπους θα «σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν».
Η δαπάνη ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης θα επιχειρήσουν να μετακυλήσει στους εργαζόμενους, προς δόξαν και κέρδη των ιδιωτικών κέντρων υγείας, των ιδιωτικών κλινικών και νοσοκομείων και κατ’ επέκταση των ασφαλιστικών εταιρειών, ¨όπως Αμερική¨ πριν τη μεταρρύθμιση Ομπάμα!
Ήδη το σύστημα υγείας, που είναι βασικό στοιχείο της ασφάλισης, δεν καλύπτει ούτε τις βασικές ανάγκες, με δημόσια νοσοκομεία διαλυμένα, που χωρίς φακελάκι και αποκλειστική νοσοκόμα δεν έχεις μέλλον στον μάταιο τούτο κόσμο.
Το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που προωθεί για ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση στις αρχές Ιουνίου, σύμφωνα με το μνημόνιο που συνυπέγραψε η χώρα μας με το ΔΝΤ, την ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσει. Είναι άδικο και ανεφάρμοστο. Πρέπει η κυβέρνηση να παραιτηθεί, έστω και εξ ανάγκης, η χώρα να οδηγηθεί σε εκλογές και η νέα κυβέρνηση να οδηγήσει την Ελλάδα έξω απ’ όλους τους λεόντειους οργανισμούς, ΔΝΤ, ΕΕ, ΝΑΤΟ, κ.λπ. Ώστε η εξουσία να έρθει στα χέρια του ελληνικού λαού.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Κ.Ε.)